کد مطلب: 

293035

پیگیری دستورکار هوشمندسازی در شورای اجرایی فناوری اطلاعات

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات هم‌اکنون در تلاش است که دستورکار هوشمندسازی را با همراهی خبرگان، براساس بیشنه‌سازی اعتماد عمومی، افزایش سهولت زندگی و گسترش عدالت دسترسی و فرایندی طراحی کند.
پیگیری دستورکار هوشمندسازی در شورای اجرایی فناوری اطلاعات

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، احسان کیانخواه در شبکه اجتماعی ویراستی آورده است:

تحقق ۱۲ درصدی هوشمندسازی خدمات در سال ۱۴۰۲ (با هدف ۲۰ درصدی) و الکترونیکی ۵۰ درصدی خدمات دولتی (۷۰ درصد با مجوزهای ارائه شده در سامانه مجوزها) نمایانگر وجود توانمندی‌ها و نقاط ضعف در جریان دیجیتالی شدن و هوشمندسازی خدمات دولت است.

براساس تکلیف برنامه هفتم توسعه (آن‌چه مصوب شده) مبنی بر ادامه یافتن هوشمندسازی در پنج سال آینده مهم‌ترین گام شناسایی نقاط قوت و ضعف در عملکرد ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دستگاه‌های اجرایی و طراحی معماری متناسب برای توسعه هوشمندسازی است. هوشمندسازی بدون تحول دیجیتال سازمان‌ها و تغییر رویکردهای حاصل نخواهد شد.

دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات هم‌اکنون در تلاش است دستورکار هوشمندسازی را با همراهی خبرگان، براساس بیشنه‌سازی اعتماد عمومی، افزایش سهولت زندگی و گسترش عدالت دسترسی و فرایندی طراحی نماید. رویکرد هوشمندسازی به تمرکز و انسجام در تصمیم و تکثر در اجرا نیاز دارد.

در عین انسجام درتصمیم‌سازی و راهبری دیجیتالی شدن دولت، به مشارکت موثردستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی و مشارکت مردمی در اولویت‌بندی و اثرسنجی خدمات نیاز است. دستورکار هوشمندسازی براساس تسهیل نیاز‌های اولویت‌دار مردم، بررسی تجربیات و ارائه معماری دقیق و قابل سنجش در ارائه خدمات حاکمیتی شکل خواهد گرفت.

پیگیری دستورکار هوشمندسازی در شورای اجرایی فناوری اطلاعات

پیگیری دستورکار هوشمندسازی در شورای اجرایی فناوری اطلاعات

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-06 10:32

افزودن دیدگاه جدید