کد مطلب: 

291922

اجرای طرح توسعه فیبرنوری 30 شهر استان آذربایجان غربی به اپراتور ابلاغ شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: در راستای شتاب بخشی به توسعه دسترسی پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، در 30 شهر استان آذربایجان غربی اجرای پروژه فیبرنوری به شرکت ایرانسل ابلاغ شد.
اجرای طرح توسعه فیبرنوری 30 شهر استان آذربایجان غربی به اپراتور ابلاغ شد

به گزارش سیتنا، قاسم جلیلی نژاد ضمن اشاره به اهمیت راهبردی اجرای ابر پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها گفت: در راستای شتاب بخشی به توسعه دسترسی فیبر نوری، اجرای پروژه در 30 شهر استان به شرکت ایرانسل ابلاغ شد.

وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده و بمنطور استفاده از ظرفیت اپراتورها و بر اساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، توسعه ارتباطات ثابت فیبر نوری که قبلا در تمامی شهرهای استان به شرکت صبانت ابلاغ شده بود در 30 شهر استان به شرکت ایرانسل ابلاغ شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی تصریح کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها از پروژه های بزرگی است که توسط وزارت ارتباطات در کشور در حال اجراست و تکمیل آن نیازمند همکاری همه دستگاه ها است.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه برای آگاهی از وضعیت پیشرفت پروژه، سامانه iranfttx.ir راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند از این طریق از مناطق تحت پوشش جهت ارائه دسترسی فیبر نوری آگاه شوند.

مدیرکل ارتباطات استان آذربایجان غربی با بیان اینکه برنامه وزارت ارتباطات شتاب دهی به توسعه و تکمیل پروژه هاست، اظهار کرد: منتفعان پروژه فیبرنوری، شهروندان و کسب و کارها هستند و بنابراین انتظار داریم شهرداری ها و نهادهایی که فیبر مستقل دارند به این پروژه کمک کنند و با اشتراک امکانات خود مطابق با تعرفه ها، زمینه تسریع در اجرای این پروژه را برای اپراتورهای مجری فراهم کنند.

وی افزود: با اجرای شبکه فیبرنوری حداقل سرعت مشترکان اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر آن نیز بر اساس درخواست متقاضی به یک گیگا بیت بر ثانیه خواهد رسید.

جلیلی نژاد تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده در تلاشیم تا پایان سال 1404، ۸۰درصد از خانوارهای استان آذربایجان غربی تحت پوشش دسترسی پرسرعت قرار بگیرند و برای حداقل ۱۰ درصد کاربران امکان استفاده از خدمت دسترسی از طریق فیبر نوری با قابلیت حداقل سرعت یک گیگابیت ‌بر ثانیه ایجاد شود.

براساس این گزارش شرکت صبانت دارای ابلاغ اجرای پروژه فیبر نوری در 18 شهر استان بوده و تا کنون 253838 متر حفاری داشته و شرکت ایرانسل نیز دارای ابلاغ اجرای پروژه در 30 شهر استان با 45499 متر حفاری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-05 12:09

افزودن دیدگاه جدید