کد مطلب: 

291822

ایلان ماسک و شاکیانش به توافق نرسیدند؛ تکلیف ۵۰۰ میلیون دلار در دادگاه مشخص می‌شود

تلاش‌ها برای توافق وکلای ایلان ماسک در شرکت «ایکس» و کارمندان اخراجی «توئیتر» با شکست روبرو شد. ایلان ماسک باید بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به کارمندانی که پس از خرید «توییتر» توسط او اخراج شدند، سنوات پرداخت کند اما از این پرداخت طفره می‌رود.
ایلان ماسک و شاکیانش به توافق نرسیدند؛ تکلیف ۵۰۰ میلیون دلار در دادگاه مشخص می‌شود

به گزارش سیتنا، وکلای ایلان ماسک و شرکت «ایکس» همزمان درگیر پرونده‌ای مشابه بابت شکایت شش مدیر ارشد سابق توئیتر برای دریافت حق سنوات خود هستند. هر دو پرونده در دادگاه فدرال دلاور، باز شده و همچنان در جریان است.

شاکیان هر دو پرونده ادعا می‌کنند که شرکت «توئیتر» به کارمندان خود وعده داده بود که در صورت اخراج در هر زمان حتی در ابتدای استخدام و در صورت فروش شرکت، حق سنوات پرداخت خواهد کرد.

با این حال، طبق ادعای شاکیان، پس از اینکه ایلان ماسک بیش از نیمی از کارکنان را اخراج کرد، این پرداخت‌ها هرگز انجام نشد. وکلای شرکت «ایکس» اما هرگونه تخلفی را رد کرده و خواستار انتقال پرونده دادخواست دسته‌جمعی به داوری فردی شده‌اند.

پس از آنکه ایلان ماسک در سال ۱۴۰۱ رسانه اجتماعی و شرکت توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و نام آن را به «ایکس» تغییر داد بلافاصله مدیران ارشد این شرکت و نیمی از کارمندان توییتر را اخراج و اعلام کرد این تعدیل نیرو «تلاشی برای قرار دادن توییتر در مسیری سالم است».

یک ماه قبل نیز قاضی دادگاهی در ایالت دلاوِر آمریکا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، را ملزم کرد تا از پاداش ۵۵ میلیارد دلاری که هیئت مدیره تسلا به وی اعطا کرده بود، صرف نظر کند.

این حکم پس از پنج سال پیگیری دعوی قضایی برخی سهامداران علیه ماسک و مدیران تسلا صادر شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-03 14:15

افزودن دیدگاه جدید