کد مطلب: 

290393

خواننده مشهور آمریکایی؛ قربانی جدید هوش مصنوعی

اخیرا تصاویر غیراخلاقی تیلور سوئیفت که به صورت جعلی و با کمک هوش مصنوعی ساخته شده و در فضای مجازی منتشر شده جنجال زیادی به پا کرده و این خواننده مشهور را به یکی از قربانیان بزرگ این فناوری جدید تبدیل کرده است.
خواننده مشهور آمریکایی قربانی جدید هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، تولید، ساخت و انتشار تصاویر مستهجن از چهره‌های مشهور جهان از جمله موارد استفاده خطرناک هوش مصنوعی است که بارها توسط کارشناسان این حوزه به آن اشاره شده است.

این معضل خطرناک اینبار دامن تیلور سوئیفت خواننده مشهور و پرطرفدار آمریکایی را گرفته و تصاویر مستهجن جعلی او در فضای مجازی با بازدید بی‌شماری مواجه شده و جنجال به پا کرده است.

در پی انتشار تصاویر غیراخلاقی این خواننده در تلگرام و پلت‌فرم ایکس سیاستمداران آمریکایی به این فکر افتادند که قوانین جدیدی برای جرم‌انگاری ایجاد جعل عمیق (دیپ فیک) تصویب کنند. ضمن اینکه شبکه اجتماعی ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصاویر را حذف و حساب‌های مرتبط با آن‌ها را محدود کرده است.

این در حالی است که تنها یکی از تصاویر تیلور سوئیفت پیش از حذف ۴۷ میلیون بار بازدید داشته است.

طبق گزارش State of Deepfakes که در سال گذشته منتشر شد، محتوای غیراخلاقی اکثریت قریب به اتفاق دیپ‌فیک‌های پست‌شده آنلاین را تشکیل می‌دهد و زنان ۹۹ درصد از کسانی را تشکیل می‌دهند که در چنین محتواهایی هدف قرار می‌گیرند.

سوئیفت به طور علنی در مورد این تصاویر صحبت نکرده، اما به گزارش دیلی‌میل، تیم او در حال بررسی اقدامات قانونی علیه سایتی است که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را منتشر کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-27 22:42

افزودن دیدگاه جدید