کد مطلب: 

290352

اجرای بیش از 210 هزار متر حفاری و 120 هزار متر فیبرکشی در آذربایجان غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌ غربی از اجرای بیش از 210 هزار متر حفاری و 120هزار متر فیبرکشی در آذربایجان غربی و در شهرهای خوی، ارومیه، سلماس و مهاباد خبر داد.
اجرای بیش از 210 هزار متر حفاری و 120 هزار متر فیبرکشی در آذربایجان غربی

مهندس قاسم جلیلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: پروژه فیبرنوری در استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی از تیرماه سال جاری کلید خورده و طی طراحی انجام شده برای این شهرستان در عرض یکسال 80 کیلومتر حفاری برنامه ریزی شده بود که با اضافه شدن مناطقی دیگر از این شهر طراحی به 122 کیلومتر افزایش یافت که در حال حاضر این شهر در مراحل آخر عملیات اجرایی قرار دارد.

وی، افزود: در شهر خوی در حال حاضر 112 کیلومتر حفاری و تعداد 969 عدد سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب شده و حدود 67 کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته و با اعلام پیمانکار ظرف  ۱۵ روز آتی شوتینگ مابقی مسیرها و حفاری ۱۰ کیلومتر باقیمانده باتمام رسیده و تا پایان دهه مبارک فجر وارد قابل بهره برداری کامل می گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌ غربی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر فاز بک و دو در این شهر وارد مرحله بهره برداری و ارائه سرویس به شهروندان شده است.

جلیلی نژاد، بیان کرد: پروژه نهضت ملی توسعه فیبرنوری در شهر سلماس از شهریورماه امسال آغاز و با گذشت پنج ماه از انجام پروژه هم اکنون با انجام 42 کیلومتر حفاری و نصب 387 عدد سرپست نوری (FAT) در مراحل پایانی خود قرار دارد و انشالله تا پایان دهه مبارک فجر وارد فاز بهره برداری می شود.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در استان برای توسعه این پروژه در شهرهای دیگر گفت: در شهر مهاباد نیز پروژه از مرداد ماه سال جاری کلید خورده بود که متاسفانه بخاطر اختلاف پیمانکار اجرایی با اپراتور صبانت متوقف شده بود که با تغییر پیمانکار اجرایی از یک ماه قبل عملیات حفاری از سر گرفته و در حال حاضر 16 کیلومتر حفاری اجرا  و 50 عدد FAT نصب شده است.

جلیلی نژاد با اشاره به علت عقب ماندگی توسعه پروژه در مرکز استان افزود: در شهر ارومیه از اواخر مهرماه پروژه وارد فاز اجرایی شده که با گذشت سه ماه از انجام پروژه حدود ۴۵ کیلومتر حفاری و 121 عدد FAT نصب شده است، که با دستور مقام عالی وزارت مبنی بر تجمیع پیمانکاران اجرایی در مرکز استان، هم اکنون با افزایش تعداد پیمانکاران پروژه FTTH شهر ارومیه با پنج دستگاه ترنچر در نقاط مختلف شهری با سرعت در حال اجرا بوده و در هفته آتی به ۷ ترنجر افزایش خواهد یافت.

وی، افزود: امیدوارم تا پایان بهمن ماه عملیات حفاری و میکروداکت گذاری را در شهر ارومیه به پایان برسد و تا پایان سال وارد مرحله بهره برداری و ارائه سرویس به شهروندان محترم شویم.

جلیلی نژاد با اشاره به برخی مشکلات موجود بر سر راه اجرای پروژه از جمله هماهنگی با دستگاه های مختلف خدمات رسان شهری به جهت وارد نکردن خسارت به زیرساخت شهری از جمله آب و گاز و... عنوان کرد: با توجه به کمبود تولید میکروداکت در کشور و عدم برنامه ریزی صحیح اپراتور در تامین بموقع آن باعث توقف کار در دو بازه زمانی شده بود که اخطارهای لازم در این خصوص به اپراتور داده شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به مشکلاتی از جمله ترافیک شهری و ممانعت شهروندان از نصب FAT بر روی دیوارهای منازل، از صبر و تحمل شهروندان تشکر نموده و گفت: خواستار همکاری عموم مردم با پیمانکاران اجرایی در نقاط مختلف شهری هستیم.

وی، خبر داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در حال حاضر در شهرستان بوکان نیز عملیات اجرایی به تازگی توسط شرکت ایرانسل در حال شروع بوده و همچنین اجرای پروژه فیبرنوری در شهرهای سردشت و میاندوآب در دست طراحی بوده که با اتمام طراحی طی ماه های آتی این شهرها نیز وارد فاز اجرایی می شود.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2024-01-26 17:55

افزودن دیدگاه جدید