کد مطلب: 

289644

معاون پلیس فتا در گفت‌وگو با سیتنا: پرونده شرکت اسنپ فود پس از جمع بندی‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا، گفت: پرونده شرکت اسنپ فود در دست بررسی است تا پس از اتمام بررسی‌ها و جمع بندی نهایی به مراجع قضایی معرفی شود ولذا تصمیم گیری در خصوص اتفاقی که افتاده با آنهاست.
معاون پلیس فتا در گفت‌وگو با سیتنا: پرونده شرکت اسنپ فود پس از جمع بندی‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌شود

سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون حملات سایبری ماه‌های اخیر به برخی سامانه ها از جمله اسنپ فود و نحوه بررسی این حملات توسط پلیس فتا، گفت: متاسفانه هفته گذشته شاهد هک و دسترسی غیرمجاز به داده کاربرانی که با شرکت اسنپ فود اشتراک داشتند، بودیم. در ادوار گذشته و چند ماه اخیر همین اتفاق برای شرکت تپسی رخ داد و نشت اطلاعات باعث شد تا اطلاعات کاربران در دست افراد غیرمجاز قرار گیرد.

سرهنگ پاشایی، اظهار کرد: نکته قابل تامل این است که بر اساس پروتکل کاری، تمام شرکت‌ها و سکوها و کسب و کارها به صورت ماهانه، دوره ای و سالانه در پلیس فتا مورد ارزیابی قرار می گیرند و بایدها و نبایدهای امنیتی و سایبری به آنها گفته می شود و پیکربندی سایت توضیح داده می‌شود و دفترچه‌ای خاص به آنها داده می‌شود که ملزم به تکمیل آن هستند.

وی، خاطرنشان کرد: شرکت اسنپ نیز جزو شرکت‌هایی بود که در سال جاری چندین نوبت مورد ارزیابی قرار گرفت، ولی کوتاهی، عدم دقت و سهل انگاری باعث می‌شود که متاسفانه حجم وسیعی از داده‌های هموطنان در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا، گفت: در همان لحظه ای که این اتفاق افتاد، همکاران ما در پلیس فتا در شرکت اسنپ فود حاضر شدند و بایدها و نبایدها اعمال و ارزیابی ها و رسیدگی‌های فنی انجام شد و آن چیزی که محرز و مشخص است این است که اطلاعات در دسترس هکرها قرار گرفت.

وی، اظهار کرد: اطلاعات شامل کد کاربری هموطنان، نام و نام خانوادگی کاربران، غذاهایی که سفارش دادند، نوع کارت و نحوه پرداخت و اینکه در چه منطقه ای سفارش داده اند، است، ولی این اطلاعات به تنهایی کارایی برای شخصی ندارد، اما در اموراتی همچون مهندسی اجتماعی که شخصی با شما تماس می‌گیرد و اطلاعات شخصی شما را بگوید و خودش را منتسب به سازمان یا ارگانی معرفی کند و یا با اسم بانک یا صداوسیما از هموطنان کلاهبرداری کند، متصور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا، خاطرنشان کرد: هموطنان باید آگاهی داشته باشند که هر کس با هر شماره تماسی که با شما تماس می گیرد و می‌گوید وابسته به بانک یا سازمان و یا نهاد دولتی و غیردولتی است و اطلاعات شما را دارد، دلیل بر این نیست که واقعیت را بگوید و لذا باید حتما بایدها و نبایدها رعایت شود و از قرار دادن پیامک و ارسال شماره حساب و کارت خودداری شود.

سرهنگ پاشایی، افزود: در حال حاضر اطلاعات بانکی هموطنان در اختیار افراد هکر نیست و پرونده شرکت اسنپ فود نیز در دست بررسی است تا پس از اتمام بررسی‌ها و جمع بندی نهایی به مراجع قضایی معرفی شود ولذا تصمیم گیری در خصوص اتفاقی که افتاده با آنهاست. در همین حال نظارت های پلیس فتا در خصوص ارزیابی های دقیق تر از اینگونه شرکت ها تغییر خواهد کرد و شدیدتر خواهد شد.

انتهای پیام

گفت و گو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-06 17:09

افزودن دیدگاه جدید