کد مطلب: 

289364

حمایت وزرات ارشاد از طرح‌های کاربردی دانشگاهی در حوزه بازی‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارت فرهنگ به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوری‌های نوین و فضای مجازی ایجاد خواهد شد و یکی از بخش‌های حائز اهمیت، جشنواره بازی‌هاست و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی دانشگاه هستیم و وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه‌های مختلف است.
حمایت وزرات ارشاد از طرح‌های کاربردی دانشگاهی در حوزه بازی‌ها

به گزارش سیتنا، محمدمهدی اسماعیلی گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای خود را در سه حوزه مهم هدفگذاری کرده و نگاه‌مان با فناوری نوین در حوزه فرهنگی و هنری درهم آمیخته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: به کار‌گیری و استفاده از شیوه‌های جدید برای ایجاد حکمرانی گسترده در حوزه فرهنگ و هنر ضروری است.

وی در عین حال تصریح کرد: در وزارت فرهنگ به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوری‌های نوین و فضای مجازی ایجاد خواهد شد.

اسماعیلی گفت: از دیگر حوزه‌های مهم بخش بازی‌هاست که طبق آخرین پیمایش‌های بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بیش از ۳۴ میلیون بازیکن داریم که چهار میلیون بازیکن حرفه‌ای هستند که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند و این امر یک فرصت  به‌شمار می‌آید.

وزیر فرهنگ ادامه داد: یکی از بخش‌های حائز اهمیت جشنواره بازی‌هاست و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی دانشگاه هستیم و وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه‌های مختلف است.

در این آئین که مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرزانه فخریان مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز حضور داشتند به همراه وزیر فرهنگ از برگزیدگان ششمین دوره ‌بین‌المللی جایزه بازی‌های جدی تقدیر شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-30 13:09

افزودن دیدگاه جدید