کد مطلب: 

289212

تقی پور، نماینده مجلس: احکام حوزه ارتباطات در برنامه هفتم توسعه بی‌سابقه است

رییس فراکسیون هوش مصنوعی در مجلس گفت: احکام حوزه ارتباطات برنامه هفتم توسعه بی‌سابقه است و امیدوارم شرکت‌ها از فرصت‌ها استفاده کنند و به روزرسانی زیرساخت‌ها برای تحقق تحول دیجیتال فراهم شود.
تقی پور، نماینده مجلس: احکام حوزه ارتباطات در برنامه هفتم توسعه بی‌سابقه است

به گزارش سیتنا، پنل بررسی شورای سیاستگذاری نمایشگاه تلکام، در سومین روز نمایشگاه با حضور رضا تقی پور نماینده مجلس و وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، داوود ادیب رییس کمیته فاوا، نجات دادگر عضوهیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان مخابرات، دکتر زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

رضا تقی پور رییس فراکسیون هوش مصنوعی در مجلس شورای اسلامی در این پنل با بیان اینکه منحنی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه ارتباطات ناکافی بوده و نیازمند اصلاح مدل کسب و کار است که تعرفه یکی از اجزای آن به شمار می‌رود. این خلا باید جبران شود تا کشور بتواند برای تحقق تحول دیجیتال آماده شود.

وی افزود: در هر کسب و کاری، مدل کسب و کار مناسب و موثر یکی از ارکان اصلی حکمرانی در سطح ملی به شمار می‌رود و مدل‌های کسب و کار باید اقتصادی باشند تا بتوانند پاسخگوی سرمایه‌گذاری‌ها باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحول دیجیتال را باید از مخابرات شروع می‌کردیم، افزود: امیدوارم با تحول در کسب و کارها و خدمات با ورود به فناوری‌های برهم‌زن مثل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، زودتر این فناوری‌ها به مرحله اجرایی کامل برسند.

به گفته تقی پور، مخابرات و ارتباطات، تامین‌کننده زیرساخت تحول دیجیتال هستند. اگر بخواهیم تحول دیجیتال صورت بگیرد باید زیرساخت‌ها را به روز کنیم و ظرفیت‌ها را در قالب شبکه ملی اطلاعات بالا ببریم.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه، احکام حوزه ارتباطات بی‌سابقه است و امیدوارم شرکت‌ها از فرصت‌ها استفاده کنند و به روزرسانی و آمادگی زیرساخت‌ها برای تحقق تحول دیجتال فراهم شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراکسیون هوش مصنوعی مجلس چندین پیشنهاد با مشارکت فعالان حاکمیتی و خصوصی برای برنامه هفتم توسعه ارایه داده بود، عنوان کرد: چندین ماده برای برنامه هفتم پیشنهاد دادیم که از میان آنها ماده ۴۸ نهایی شد که مرکز ملی فضای مجازی با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری ظرف شش ماه بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه باید برنامه هوش مصنوعی را تدوین کنند و به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسانند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-12-26 09:44

افزودن دیدگاه جدید