کد مطلب: 

289076

بومی سازی و بازارسازی محصولات داخلی در داخل و خارج از کشور؛ از اولویت‌های وزارت ارتباطات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم به بومی سازی و بازارسازی محصولات داخلی در داخل و خارج از کشور پرداخته است که این امر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت محقق می شود و همکاری سندیکاها و اتحادیه ها را نیز داریم.
میثم عابدی

به گزارش خبرنگار سیتنا، میثم عابدی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی تلکام 1402، گفت: در دولت جدید وزارت ارتباطات به بومی سازی و بازارسازی برای محصولات داخلی در داخل و خارج از کشور پرداخته است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت محقق می شود و همکاری سندیکاها و اتحادیه ها را داریم.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال ۱۴۰۰ فهرستی از اولویت ها در حوزه بومی سازی و بازار سازی را بررسی کردیم که به ۱۷ سرفصل رسیدیم و ابزارهای تشویقی و تنبیهی را مشخص کردیم.

عابدی، اظهار کرد: در معاونت علمی حمایت های حوزه گرنت احصا شد، در وزارت صمت بحث تخصیص ارز و ثبت سفارش ها را مدنظر قرار دادند و در وزارت ارتباطات نیز تسهیلات خاص ارائه شد.

وی، گفت: با توافقی که با سندیکای صنعت مخابرات داشتیم، مروری بر برنامه ها داریم و در این مسیر چند مساله داریم تا به نتایج خوبی منجر شود.

عابدی، افزود: تعداد شرکت های تولیدکننده محصولات داخلی زیاد بود و سنجه ای برای ارزیابی و‌ پذیرش آنها نداشتیم که در این راستا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نظام نامه ای تهیه کردند که محور ارزیابی محصولات تولید داخل است که از نظر عمق و ظرفیت تولید بررسی می کنند و از شرکت ها دعوت می کنیم که در این جریان حضور داشته باشند.

وی، افزود: مورد دیگری که وجود دارد این است که آمار دقیقی از مشخصات فنی و تعداد موارد وارداتی نداشتیم که میزان واردات را بدانیم و در همین راستا با دکتر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و بخش خصوصی و وزارت صمت شناسه یکتایی برای محصولات تعریف کردیم تا مرجع آماری برای حمایت های موثرتر داشته باشیم.

عابدی، گفت: برخلاف انتظار، محصولات تولیدات داخلی گران تر از محصولات خارجی است که تلاش کردیم برای سفارش اول و با کمک همراهان، تامین تجهیزات را بررسی کنیم و با اصلاح زنجیره تامین و بازارسازی خارجی اصلاح قیمت را در پیش داشته باشیم تا قیمت تمام بیشتر از محصولات خارجی نباشد.

وی، افزود: ناگفته نماند که برخی محصولات خارجی با قیمت واقعی اراده نمی شوند که در حال بررسی این موضوع هستیم.

معاون وزیر ارتباطات، گفت: بازارسازی بین المللی محصولات مورد دیگری است که در حال حاضر بازار 100 میلیون دلاری را داریم و به عدد 200 میلیون دلار در حوزه محصولات مخابراتی می رسیم.

عابدی، اظهار کرد: در وزارت ارتباطات تامین نیروی انسانی متخصص یکی دیگر از مواردی است که به دنبال آن هستیم و با کمک وزارت آموزش و پرورش بحث آموزش را پیش می بریم و در 15 استان کشور آموزش هایی در حال انجام است و با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آموزش های متخصصین را پیش می بریم و حدود 10 هزار متخصص آموزش دیده در سال جاری وارد بازار می شوند.

معاون وزیر ارتباطات، گفت: طرح تربیت راهبران تحول دیجیتال کشور با کمک معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان را به طور فراخوان مطرح کردیم که در حال آموزش در شرکت های خصوصی هستند.

انتهای پیام

خبرنگار زهرا طاهری

«همراه اول» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-23 12:56

افزودن دیدگاه جدید