کد مطلب: 

289040

رییس جمهوری، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان گلستان را افتتاح کرد

رییس جمهوری در جریان سفر به استان گلستان، پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای این استان را افتتاح کرد تا از امروز بیش از 311 هزار خانوار گلستانی به سرعت های چند صدمگابیتی اینترنت دسترسی پیدا کنند.
رییس جمهوری، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان گلستان را افتتاح کرد

به گزارش سیتنا، امروز (جمعه اول دی ماه) و در جریان سفر استانی رییس جمهوری به استان گلستان، آیت الله رییسی، رئیس جمهوری؛ پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای این استان را افتتاح کرد.
در آیینی که به همین مناسبت در کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد، در تست سرعت کاربران شهرهای مختلف این استان که در قالب طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها به اینترنت دسترسی پیدا کرده بود، در حضور اصحاب رسانه و مقامات حاضر، سرعت های حدود 900 مگابیت بر ثانیه ای به ثبت رسید که این سرعت بیش از چند ده برابر حداکثر سرعتی است که کاربران در گذشته به اینترنت ثابت دسترسی داشتند.
با افتتاح این پروژه ملی، استان گلستان نخستین استان کشور به شمار می رود که همه 37 شهر آن تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است و از امروز بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهری این استان به سرعت های چند صدمگابیتی دسترسی پیدا کرده اند.
پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان گلستان توسط اپراتور «های وب» از دارندگان پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی اجرا شد که در مجموع با بیش از 1300 کیلومتر حفاری و داکت گذاری، بیش از 311 هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند.
این پروژه با صرف هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ظرف حدود پنج ماه در استان گلستان احداث شد.
همچنین بنابه اعلام رسمی وزارت ارتباطات، میزان توسعه ارتباطات روستایی استان گلستان به 99.2 درصد رسیده است که برای پوشش صد درصدی، هفت روستای باقی مانده نیز تا دهه فجر امسال به شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت متصل می شوند تا استان گلستان از این بابت نیز جزو استان های پیشرو در بخش پوشش ارتباطی به شمار رود.
بنابه این گزارش، همزمان با افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای استان گلستان، تعداد خانوارهای تحت پوشش قرار گرفته در سطح کشور به بیش از 5 میلیون خانوار رسید که مطابق برنامه ریزی صورت گرفته این میزان تا پایان سال به 8 میلیون خانوار می رسد.
بنابه برنامه ریزی وزارت ارتباطات، تا پایان کار دولت سیزدهم 20 میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار می گیرند و با ارایه درخواست، اپراتورها موظف اند که ظرف مدت یک ماه دسترسی آنها را به اینترنت فیبرنوری فراهم کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-22 10:03

افزودن دیدگاه جدید