کد مطلب: 

288458

افتتاح اولین مزرعه عمودی مبتنی بر هوش مصنوعی جهان در چین! +تصاویر

چین اولین مزرعه عمودی مبتنی بر هوش مصنوعی جهان را افتتاح کرد؛ این مزرعه می‌تواند برای تمام مدت سال گیاه پرورش دهد.
افتتاح اولین مزرعه عمودی مبتنی بر هوش مصنوعی جهان در چین! +تصاویر

به گزارش سیتنا و بر اساس گزارش «themilsource»، چین اولین مزرعه عمودی جهان که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود و در آن ربات‌ها حضور دارند، در استان «سیچوآن» افتتاح کرد.

این مزرعه عمودی ۲۰ طبقه دارد و می‌خواهد با مشکلات موجود در دنیای کشاورزی از جمله فضای محدود مقابله کند.

اگرچه در جهان مزارع عمودی زیادی وجود دارد، اما این اولین نمونه مجهز به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی آن در چین معرفی شده است.‌ این مزرعه در تمام فصل‌ها و وضعیت‌های آب‌وهوایی توانایی فرآوری محصول دارد و محققین معتقدند ارزش غذایی محصولات این مزرعه با مزارع طبیعی یکسان است.

محققان مؤسسه کشاورزی شهری (IUA) آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS) در مزرعه عمودی «سیچوآن» از ربات‌هایی استفاده می‌کند که ظاهراً می‌توانند تنها در مدت ۳۵ روز، یک کاهو را پرورش دهند و برداشت کنند.

این مزرعه با استفاده از سیستم کنترل مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند در این مدت کم گیاه پرورش دهد. این سیستم کنترل از فناوری‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته برای نظارت، تجزیه‌وتحلیل و تنظیم متغیرهای کلیدی محیطی استفاده می‌کند. این مزرعه همچنین از سیستم نورپردازی مخصوصی استفاده می‌کند تا از این نظر بهره‌وری بالایی داشته باشد.

«ونگ سن»، یکی از محققان IUA می‌گوید: «در این مزرعه از ترکیب نورها استفاده شده است.ما می‌توانیم میزان مختلفی از نور شامل نور قرمز، آبی، زرد و فرابنفش نزدیک و فروسرخ نزدیک را ترکیب کنیم و در مراحل مختلف زندگی گیاه به آن بتابانیم. ما یک دیتابیس از ۱۳۰۰ ترکیب برای ۷۲ نوع محصول کشاورزی ایجاد کرده‌ایم.»

مزارع عمودی در مناطق شهری که فضای کمی وجود دارد، می‌توانند راهکاری کاربردی باشند. میان گیاه پرورش‌یافته در این مزرعه عمودی و گیاهی که به‌صورت سنتی رشد پیدا می‌کند، تفاوتی وجود ندارد.

مزارع عمودی می‌توانند مشکلات مربوط به کشاورزی سنتی را برطرف کنند و محیطی مناسب برای پرورش گیاهان در محیط‌های شهری محسوب می‌شوند. مزارع عمودی همچنین می‌توانند مدت‌زمان پرورش گیاهان و تلفات را کاهش دهند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-07 14:16

افزودن دیدگاه جدید