کد مطلب: 

288272

نقش فیبرنوری در ارتقای زیرساخت اینترنت و کمک به کسب‌و‌کارها

استاندار کرمان گفت: اجرای فیبرنوری در ارتقای زیرساخت اینترنت و کمک به کسب‌و‌کارها موثر است و یکی از مشکلات ما در فرآیند واگذاری زمین و سند است که بخشی در اختیار راه و شهرسازی نیست و مربوط به امور اراضی و منابع طبیعی است.
نقش فیبرنوری در ارتقای زیرساخت اینترنت و کمک به کسب‌و‌کارها

به گزارش سیتنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نود و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی فضای کسب و کار عنوان کرد: گردشگری استان کرمان علی‌رغم همه ظرفیت‌ها در غربت مانده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه طرح "کرمان ۱۴۰۴" با رویکرد گردشگری در محل اتاق بازرگانی کرمان گفت: با راه‌اندازی دبیرخانه باید رویدادهای مختلف در استان برگزار شود که به معرفی ظرفیت‌های استان کرمان پرداخته شود.  

استاندار کرمان از احداث هتل پنج ستاره‌ در شهر کرمان توسط شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد و بیان کرد: بسیاری از زیرساخت‌ها و نیازهای صنعت گردشگری در استان وجود دارد و تنها باید ساماندهی صورت گیرد.

استاندار کرمان یکی از مشکلات صنایع و حوزه اشتغال استان را در کمبود نیروی کار ماهر عنوان کرد و افزود: برای رفع این مسئله با هماهنگی معاونت‌ اقتصادی استانداری، چند مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعال شده و دوره‌های مهارتی تخصصی در حوزه‌های مورد نیاز بازار کار استان در حال آموزش هستند.

فداکار با بیان اینکه کسب و کار مراقبت دائمی می‌خواهد، تصریح کرد: بخشی از مسائل حوزه کسب و کار مانند قیمت‌گذاری، شاخص‌های ملی هستند و در اختیار استان نیست، اما به هر حال مراقبت می‌خواهد و باید برای آن جنگید.

وی اجرای فیبرنوری را در ارتقای زیرساخت اینترنت و کمک به کسب و کارها موثر دانست و گفت: یکی از مشکلات ما در فرآیند واگذاری زمین و سند است که بخشی در اختیار راه و شهرسازی نیست و مربوط به امور اراضی و منابع طبیعی است.

استاندار کرمان به موضوع تامین مالی در کسب و کارها نیز اشاره داشت و ابراز داشت: همه شرکت‌های بزرگ استان بورسی هستند اما تامین منابع آنها کاملا سنتی و از منابع بانکی است در حالی که بار شرکت‌های بزرگ باید از دوش بانک‌ها برداشته شود که کمکی به دیگران باشد.

فداکار اظهار داشت: مشکل‌ساز شدن سوخت در کسب و کارها، پدیده نوظهوری است که امسال شاهد آن هستیم و بعضا شرکت‌های راه سازی و معدنی ما به دلیل کمبود سوخت تعطیل شده‌اند.

وی افزود: شرکت نفت استان خارج از ضابطه و وظایف، در کم و کیف سهمیه‌ها دخالت می‌کند در حالی که مسئول اجرایی آن جهاد کشاورزی، صمت و دستگاه‌های مرتبط هستند.

استاندار کرمان ادامه داد: علی‌رغم اینکه استان طرح کدینگ را در جلوگیری از قاچاق سوخت به خوبی اجرا کرد، اما شرکت نفت همراهی نکرد و این مشکل را پیگیری می‌کنیم که مانعی برای توسعه نشود.

استاندار کرمان از اجرای طرح طرد اتباع غیرمجاز خبر داد و گفت: طرد اتباع غیرمجاز از ۴۰ روز گذشته آغاز شده و در مجموع اتباع در حال ساماندهی هستند که در سطح ملی دارای کارت ویژه خواهند شد و تمام خدمات بانکی، اقامت و غیره در آن درج و رویه واحدی شامل آنها می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-03 15:13

افزودن دیدگاه جدید