کد مطلب: 

288260

موازی‌کاری در دریافت کد رهگیری؛ معضل اصلی مشاوران املاک

عضو کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران گفت: کلیه دفاتر مشاورین املاک موظفند از تاریخ اتصال به سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات تمامی معاملات را در سامانه مذکور ثبت نموده و کد رهگیری به آنها تخصیص دهند اما اکنون گرفتن کد رهگیری یکی از چالش‌های فعالان صنفی حوزه املاک است که موجب شده بسیاری از دفاتر املاک به ناحق جریمه و پلمب شوند.
موازی‌کاری در دریافت کد رهگیری؛ معضل اصلی مشاوران املاک

به گزارش سیتنا،حمید گرامیان، گفت: گرفتن کد رهگیری یکی از چالش‌های فعالان صنفی حوزه املاک است که موجب شده بسیاری از دفاتر املاک به ناحق جریمه و پلمب شوند.

وی ادامه داد: به رغم وجود تبصره مذکور، وزارت مسکن، راه و شهرسازی نیز سامانه‌ای را در اختیار مردم قرار داده است که می‌توانند پس از معاملات ملکی، کد رهگیری دریافت کنند. به عبارت دیگر دریافت کد رهگیری مشخصا به دفاتر املاک واگذار نشده و عموم مردم نیز شخصا امکان دریافت کد را از سامانه وزارت راه و شهرسازی دارند.

عضو کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران تأکید کرد: در حالی که معمولا افراد شخصا اقدام به دریافت کد رهگیری برای معاملات ملکی می‌کنند، بازرسان وزارت مسکن و راه و شهرسازی، دفاتر املاکی که کدرهگیری برای معاملات ملکی دریافت نکرده‌اند را جریمه می‌کند.

وی گفت: رأی دیوان عدالت اداری هنوز نقض نشده و به قوت خود باقی است، بنابراین مشاوران املاک باید بر اساس این رأی، کد رهگیری دریافت کنند. اما دریافت کد رهگیری از سامانه وزارت راه و شهرسازی، توسط مردم، باعث موازی‌کاری و در نتیجه جریمه و ثبت تخلف و پلمب بسیاری از دفاتر املاک شده است.

گرامیان معتقد است روند کنونی، موجب می‌شود بسیاری از دفاتر اصناف به ناحق پلمب و جریمه شوند که با این اتفاق با اصول عدالت اقتصادی در تناقض است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-03 13:25

افزودن دیدگاه جدید