کدخبر :286748 پرینت
06 آبان 1402 - 14:54

اجرای رزمایش سنجش سرعت بهره‌برداری از مسیر فیبرنوری پشتیبان استان قزوین

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از اجرای رزمایش سنجش سرعت بهره‌برداری از مسیر فیبرنوری پشتیبان در زمان قطعی فیبرنوری اصلی، خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حجت اله امینی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین و رئیس کارگروه پدافند غیر عامل سایبری و الکترونیک استان در حاشیه چهارمین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک استان، گفت: در دومین روز از هفته پدافند غیر عامل، با حضور سردار قمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور، کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین و اعضای کارگروه پدافندغیر عامل سایبری و الکترونیک، رزمایش سرعت بهره برداری از مسیر فیبرنوری پشتیبان با موفقیت برگزار گردید.

امینی افزود: بدون اختلال در شبکه زیرساخت با قطع مسیر اصلی فیبرنوری، مسیرپشتیبان جایگزین و ترافیک مورد نیاز و قابل بهره برداری برای اپراتورها از این مسیر تامین ودر سرویس نهایی کاربران هیچ اختلالی مشاهده نگردید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پایداری زیر ساخت‌های ارتباطی بر اساس پیش بینی های اولیه و لزوم طراحی شبکه جهت استفاده از مسیرهای دوم و سوم، گفت: با توجه به تعریف پروتکل مسیریابی بر روی روتر در هنگام قطعی بر روی یک لینک، کل ترافیک بطور هوشمند و پویا به پورت پشتیبان منتقل می‌شود که تمام این عملیات در سریعترین زمان اتفاق می افتد تا مشترک هیچ گونه اختلال و افت پهنای باندی را احساس نکند.

سردار قمی، معاونت امور استان های سازمان پدافندکشور، با اشاره به اهمیت حفظ امنیت زیرساختهای ارتباطی، بیان داشت: مجموعه اقدامات ما برای دفع خطر دشمن باید منجر به افزایش پایداری و بازدارندگی و تداوم فعالیت‌ها و کارکردهای مهم و حیاتی شود به این معنا که تهدیدات منجر به اختلال در زندگی شهروندان و خدمات‌رسانی به آنها نشود.

در پایان این رزمایش، ضمن بازدید از مجموعه مرکز ارتباطات زیر ساخت استان، چالش ها و مشکلات حوزه سایبری تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.