کد مطلب: 

286742

هشدار کمیته حفاظت از خبرنگاران در پی قطع اینترنت در غزه: اطلاعات واقعی به دلیل پروپاگاندای مرگبار، در دسترس قرار نمی‌گیرد

کمیته حفاظت از خبرنگاران نگرانی جدی خود را بابت گزارش‌های هشدار دهنده درباره قطع اینترنت و ارتباطات در غزه ابراز کرده و هشدار داد: این مساله به خلا جدی اطلاع رسانی با پیامدهای بالقوه قابل توجه منجر می‌شود.
غزه

به گزارش سیتنا، خبرگزاری آناتولی، نوشت: «کمیته حفاظت از خبرنگاران مستقر در نیویورک تاکید کرد که همزمان با قطع ارتباط نهادهای خبری با خبرنگارانشان در غزه، جهان پنجره خود به حقیقت را درباره اینکه چه اتفاقی در این منطقه می‌افتد، از دست می‌دهد».

این کمیته همچنین نوشت: «جنگ اسرائیل و غزه با تشدید بمباران هوایی و عملیات زمینی از سوی نیروهای اسرائیلی وارد دور جدیدی شده است. کمیته حفاظت از خبرنگاران به دلیل گزارش‌های گسترده قطع اینترنت و ارتباطات در غزه به شدت نگران است. این قطع ارتباطات هم جهان را از دسترسی به اخبار مهم و حیاتی اوضاع در این باریکه باز می‌دارد و هم یک خلا جدی و خطرناک درباره آنچه رخ می‌دهد، ایجاد می‌کند. همچنین اطلاعات واقعی به دلیل پروپاگاندای مرگبار، اطلاعات نادرست و غلط، به شدت منحرف می‌شوند و در دسترس قرار نمی‌گیرند».

این کمیته در ادامه بیانیه خود آورده است: «ما به تمامی طرف‌های درگیر در جنگ غزه یادآور می‌شویم که خبرنگاران، غیرنظامی هستند و باید به آنها احترام گذاشت و باید جانشان از سوی طرف‌های مرتبط درگیر در جنگ غزه و بر اساس قوانین بین‌المللی و بشردوستانه حفظ شود. هدف قرار دادن عمدی خبرنگاران و روزنامه نگاران یا زیرساخت‌های رسانه‌ای به منزله و مصداق ارتکاب جرایم جنگی است».

«درگیری کنونی در غزه پس از عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ علیه شهرک‌های اطراف این باریکه آغاز شده است».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-10-28 14:22

افزودن دیدگاه جدید