کد مطلب: 

286252

راه‌اندازی دربان شهر دیجیتال به سبک چت جی‌پی‌تی در دبی

دبی پلتفرم جدیدی را راه‌اندازی کرده است که از هوش مصنوعی مولد بهره می‌برد، این پلتفرم به عنوان یک سرایدار دیجیتال شهر با ارائه خدمات و اطلاعات متنوعی در داخل امارت عمل خواهد کرد.
راه‌اندازی دربان شهر دیجیتال به سبک چت جی‌پی‌تی در دبی

به گزارش سیتنا، پلت فرم هوش مصنوعی دبی قادر به پاسخگویی به سوالات ذیل است: ابتکار هوش مصنوعی دبی، که اکنون در وب سایت dubai.ae و اپلیکیشن موبایل Dubai Now به صورت زنده در دسترس است، یک سرویس به سبک ChatGPT با رابط کاربری است که قادر به پاسخگویی به سوالات در 15 بخش از جمله گردشگری، هوانوردی، مراقبت های بهداشتی، سرگرمی و آموزش .

مطر الحمیری، مدیر اجرایی نهاد دیجیتال دبی گفت که هوش مصنوعی دبی، به عنوان یک کانال یکپارچه در حال برنامه ریزی برای گسترش این بخش ها با کمک بخش دولتی و خصوصی است.  این سرویس در جریان مجمع دبی برای هوش مصنوعی مولد در روز 18 اکتبر 2023 راه اندازی شد.

در سال 2000، شهر اینترنتی دبی در کنار خدمات هوشمند و استراتژی دولت الکترونیک امارات راه اندازی شد.همچنین در سال 2014، پلت فرم دبی هوشمند راه اندازی شد که به نظارت بر اجزای کلیدی و نوظهور فناوری، از جمله شهرهای هوشمند، بلاک چین و قانون داده کمک می‌کرد.

طرح دبی بدون کاغذ، با هدف بدون کاغذ کردن نهادهای دولتی، در سال 2018 راه اندازی شد و به صرفه جویی در حدود 900 میلیون درهم (245 میلیون دلار) در هزینه‌های دولتی و حدود 39 هزار درخت تا سال 2021 کمک کرد. در ادامه در سال 2021، دبی دیجیتال با مأموریت توسعه و نظارت بر اجرای سیاست‌ها و استراتژی‌های مربوط به فناوری اطلاعات، داده‌ها، تحول دیجیتال و امنیت سایبری در امارات ایجاد شد.این مرکز تخصص چهار نهاد مرکز امنیت الکترونیک دبی، مرکز آمار دبی، تاسیس داده دبی و تاسیس دولت هوشمند دبی را گرد هم می آورد.

سال گذشته، دولت امارات استراتژی اقتصاد دیجیتال خود را با هدف افزایش 20 درصدی سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی طی 10 سال آینده اعلام کرد که در سال 2022 این سهم به 9.7  افزایش یافته است.

موزا سویدان، مدیر اجرایی بخش برنامه‌های کاربردی دیجیتال و پلتفرم‌ها در مؤسسه دولتی دیجیتال دبی، گفت که راه‌اندازی هوش مصنوعی دبی بخشی از تلاش‌ها برای «تغییر شدید» نحوه ارائه خدمات دولت به ساکنان امارت است.

وی گفت: "نقش ما در آینده بیشتر بر روی توانمندسازی و مقررات متمرکز خواهد بود، نه اجرای خدمات و سیستم های مختلف."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-16 11:32

افزودن دیدگاه جدید