کد مطلب: 

286043

اختصاص پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش‌بنیان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بر اساس قانون بودجه بانک‌ها مکلف هستند با معرفی صندوق نوآوری، تسهیلات اشتغال را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان بگذارند و بودجه مصوب برای این منظور از سوی دولت، پنج هزار میلیارد تومان تعیین شده است.
اختصاص پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، آیین رونمایی از سه محصول دانش بنیان با قابلیت‌های فناورانه بالا در منطقه ویژه اقتصادی پیام با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و اکبر قنبرپور مشاور وزیر و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام صبح امروز سه‌شنبه 18 مهر ماه جاری برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، دکتر خیاطیان با بیان اینکه فعالیت‌‌ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام مبتنی بر توسعه تولید و خاصه تولید دانش‌بنیان است، گفت: نزدیک به 35 شرکت دانش‌بنیان در این منطقه در حال تولیدات محصولات فوق پیشرفته با فناوری‌های بسیار پیچیده هستند. از سوی دیگر رویکرد این منطقه تبدیل شدن به قطب اقتصاد دیجیتال در کشور و منطقه است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان از مهمترین وظایف این صندوق است، اظهار کرد: ما در راستای خدمت‌رسانی به دانش‌بنیان‌ها 77 خدمت را در چهار دسته اصلی تسهیلات، ضمانت‌نامه، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری به این شرکت‌ها ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به تدوین بسته رشد تولید در صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ما از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام دعوت می‌کنیم تا با افزایش رشد تولید خود به میزان 100 درصد نسبت به سال گذشته، از مزیت‌های بسته حمایتی صندوق بهره‌مند شوند.

خیاطیان تصریح کرد: در حوزه اشتغال‌زایی در شرکت‌های دانش بنیان نیز منابع خوبی در قانون بودجه پیش‌بینی شده است؛ بر این اساس بانک‌ها مکلف هستند با معرفی صندوق نوآوری تسهیلات اشتغال را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان بگذارند. بودجه مصوب برای این منظور از سوی دولت، پنج هزار میلیارد تومان تعیین شده است. در حوزه توسعه ظرفیت شرکت‌ها و طرح‌های ایجادی دانش‌بنیان نیز تسهیلات خوبی درنظر گرفته شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه صادرات در فعالیت‌های دانش بنیانی کشور، گفت: خوشبختانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام شرکت‌هایی فعالیت دارند که محصولات آن‌ها قابلیت حضور در بازارهای صادراتی را دارد. صندوق نوآوری در حوزه صادرات، بسته‌ حمایتی را طراحی کرده است و به حمایت ویژه از شرکت‌هایی که قصد صادرات دارند می‌پردازد.

وی همچنین ضمن تقدیر از مدیران منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام که با الگوی جدید و مناسب از تولید دانش بنیان در این منطقه حمایت می‌کنند، گفت: مقرر شده است شرکت‌های دانش بنیانی که در این منطقه رشد دو برابری در حوزه اشتغال‌زایی داشتند یا قادر به افزایش آن هستند، بتوانند از تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق نوآوری ویژه شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شوند.

دکتر خیاطیان در پایان با بیان اینکه در نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام مقرر شد یک صندوق پژوهش و فناوری تخصصی در منطقه پیام تاسیس شود، گفت: همچنین قرار است به منظور تجهیز و تکمیل خطوط تولید و افزایش ظرفیت تولید در منطقه، تسهیلات متناسبی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد و در حوزه صادراتی نیز از آنها حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-10 14:35

افزودن دیدگاه جدید