کدخبر :285863 پرینت
13 مهر 1402 - 09:45

برای ثبت درخواست استفاده از شبکه فیبرنوری چگونه اقدام کنیم؟

برای استفاده از اینترنت پرسرعت فیبرنوری لازم است ابتدا منطقه مورد نظر خود را در سایت فیبرنوری انتخاب کرده و از نوع پوشش‌دهی منطقه خود و اپراتور متعهد در آن منطقه مطلع شوید و سپس ثبت درخواست کنید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اینترنت فیبرنوری یا (Fiber To The x) FTTx، یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد. بسته به این که به جای x چه حرفی قرار بگیرد، به روش‌های مختلف ارائه آن به کاربر اشاره می‌کند.

روند توسعه شبکه فیبرنوری رو به گسترش است و تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون خانوار تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرند و تا کنون بالغ بر 18 درصد این پروژه ملی محقق شده است.

فیبرنوری هنوز در تمام شهرها و مناطق کشور راه‌اندازی نشده و پیش از اقدام به خرید آن، باید از مناطق تحت پوشش فیبرنوری کشور و منطقه مدنظر خود مطلع شوید.

تاکنون اپراتورهای رایتل، های‌وب، شاتل، آسیاتک، فناپ تلکام، پیشگامان، صبانت، مبین‌نت و ایرانسل در پروژه ملی فیبر نوری ورود کرده اند.

[node:title]

برای اطلاع از پوشش منطقه مورد نظر خود برای دسترسی به اینترنت فیبرنوری، ابتدا لازم است وارد سایت iranfttx.ir شده و سپس وارد گزینه وضعیت پوشش می‌شوید.

پنجره ای برای شما نمایان می شود که در آن امکان انتخاب وضعیت پوشش، آدرس، نوع اپراتور و نقشه است که وضعیت پوشش در موقعیت انتخاب شده، اپراتور(های) دارای پوشش و اپراتور(های) دارای تعهد را نشان می دهد.

[node:title]

اگر اپراتوری در این منطقه پوشش‌دهی نداشت بر روی گزینه ثبت درخواست اطلاع رسانی کلیک کرده و ثبت درخواست می کنید.

[node:title]

در صورتی که اپراتوری در منطقه موردنظر پوشش داشت، بر روی لوگوی اپراتور مدنظر کلیک کرده و درخواست خود را ثبت می کنید.

چگونه متوجه پوشش فیبرنوری مناطق مختلف شویم؟

چنانچه 30 روز از تاریخ ثبت درخواست شما، سرویس مورد نظر برقرار نشود، می‌توانید مراتب را از طریق مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات یا تماس با شماره تلفن ۱۹۵ به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنید.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.