کد مطلب: 

285330

پایش تغییرات پوشش گیاهی با هوش مصنوعی در عربستان سعودی

وزیر محیط زیست عربستان سعودی برنامه پایش تغییرات پوشش گیاهی با هوش مصنوعی و فناوری‌های سنجش از دور را راه‌اندازی کرد که وسعت ۹۹ هزار کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و در تحقق اهداف پروژه‌های درختکاری و ابتکار عربستان سعودی سبز سهیم خواهد بود.
پایش تغییرات پوشش گیاهی با هوش مصنوعی در عربستان سعودی

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، مهندس عبد الرحمان الفضلی، وزیر محیط زیست عربستان سعودی برنامه پایش تغییرات پوشش گیاهی با هوش مصنوعی و فناوری های سنجش از دور را راه اندازی کرد که وسعت ۹۹ هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد و در تحقق اهداف پروژه های درختکاری و ابتکار عربستان سعودی سبز سهیم خواهد بود.

دکتر خالد العبد القادر، رئیس اجرایی «مرکز ملی افزایش پوشش گیاهی» در عربستان سعودی گفت: «پایش پوشش گیاهی و تغییرات رشد پوشش گیاهی در سایت های مد نظر برای درختکاری از اهداف این پروژه است.

وسعت و عوامل تاثیر گذار در تغییرات پوشش گیاهی و محاسبه بارش و تراکم پوشش گیاهی و پایش سلامت گونه های گیاهی در این برنامه در دستور کار قرار دارد».

پایش تغییرات پوشش گیاهی با هوش مصنوعی در عربستان سعودی

الفضلی افزود: «فناوری های سنجش از دور در پایش تغییرات پوشش گیاهی در جنگل های مانگرو نیز سهیم خواهد بود. جنگل های مانگرو در امتداد مناطق ساحلی عربستان سعودی گسترده شده اند. درختکاری و آبیاری با پهپاد انجام خواهد شد.

برنامه پایش تغییرات پوشش گیاهی در عربستان سعودی در حوزه به دست آوردن آمار درختان و نرخ درختکاری و پیگیری بیابان زایی و تاثیر آن بر پوشش گیاهی نیز سهیم خواهد بود. انواع پوشش های گیاهی و نرخ خشکسالی و تبعات آن و نرخ بیابان زایی و بررسی نقشه های توپوگرافی در منطقه و ارزیابی آثار آتش سوزی جنگل ها از دیگر اهداف این برنامه است».

دکتر خالد العبد القادر گفت: « عربستان سعودی فراز و نشیب های طبیعی متعدد و پوشش گیاهی متنوع همچون جنگل ها و مراتع و پارک های ملی و جنگلی و مناطق مرطوب و دشت و شن های روان و سواحل و جزایر دارد و مرکز توسعه و افزایش فضای سبز روند درختکاری و حفاظت از درختان و بهینه سازی درختان و نظارت بر مراتع در راستای ارتقای سطح معیشت طبق اهداف سند چشم انداز ۲۰۳۰ را دنبال می کند».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-20 11:39

افزودن دیدگاه جدید