کد مطلب: 

281231

رونمایی اندروید از قابلیت بررسی سلامت باتری با کپی‌ از آی‌اواس

بر اساس گزارشی جدید به نظر می‌رسد اندروید ۱۴ با کپی‌برداری از آی‌اواس، قابلیت «API مدیریت باتری» را به جدیدترین نسخه خود اضافه خواهد کرد.
رونمایی اندروید از قابلیت بررسی سلامت باتری

به گزارش سیتنا، اندروید و آی‌او‌اس (iOS) با این که رقبای بزرگی هستند اما همیشه ویژگی‌های یک دیگر را کپی کرده‌اند. حالا نوبت به گوگل رسیده تا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل iOS را به اندروید بیاورد.

امکان بررسی سلامت باتری یکی از قابلیت‌های مهم گوشی‌های آیفون به شمار می‌آید که هنوز به اندروید راه پیدا نکرده است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید که چقدر شما از گوشی خود کار می‌کشید و چه زمانی باید باتری آن را تعویض کنید‌. داشتن باتری سالم یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و وقتی نوبت به فروش گوشی می‌رسد، باعث می‌شود که دستگاه شما ارزش بیشتری داشته باشد.

با این وجود قرار است ویژگی نمایش سلامت باتری گوشی، همراه با اندروید ۱۴ عرضه شود. به این ترتیب کاربران می‌توانند سلامت باتری موبایل خود را کنترل کنند. این قابلیت همچنین چند ویژگی کاربردی دیگر را فراهم می‌کند.

رونمایی اندروید از قابلیت بررسی سلامت باتری با کپی‌ از آی‌اواس

امکان بررسی سلامت باتری برای اولین‌بار در نسخه بتا QPR اندروید ۱۳ مشاهده شد. به گفته میشال رحمان (XDA-Developers) در اندروید ۱۴ نیز گوگل API‌هایی را به سیستم‌عامل گوشی‌های خود اضافه کرده است که می‌توانند جزئیات کلیدی باتری مانند تاریخ ساخت، تاریخ اولین استفاده، خط مشی شارژ، وضعیت سلامت دستگاه، تعداد چرخه و وضعیت شارژ را نشان دهند.

رحمان گزارش می‌دهد که هر برنامه‌ای با مجوز BATTERY_STATS می‌تواند این APIهای سیستم را فراخوانی کند، اما این برنامه‌ها فقط در دستگاه‌های پیکسل دارای اندروید ۱۴ بتا ۲ یا بالاتر در دسترس هستند.

از آنجایی که این قابلیت هنوز به‌طور عمومی منتشر نشده است، هنوز نمی‌دانیم تا چه اندازه دقیق است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-06-04 12:48

افزودن دیدگاه جدید