کد مطلب: 

281227

مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتال (هشت فایده مهم)

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش هایی است که امروزه برای جایگزینی دندان های آسیب دیده مورد استقبال پزشکان و بیماران قرار گرفته است. همین محبوبیت ایمپلنت باعث شده است تا کاربردهای زیاد و روش و انواع مختلفی برای این روش درمانی ایجاد شود. از فناوری های جدیدی که در زمینه کاشت ایمپلنت به وجود آمده است کاشت ایمپلنت دیجیتال است.
مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتال (هشت فایده مهم)

برای اقدام به کاشت ایمپلنت دیجیتال اولین قدم به دست آوردن اندازه استخوان ها با استفاده از رادیوگرافی است. زمانی که شما اندازه استخوان ها را داشته باشید می توانید به سادگی اندازه مناسب ایمپلنت، محل دقیق و مناسب برای کاشت و یک کاشت موفق را در پیش داشته باشید. همچنین از مهم ترین اطلاعاتی که باید برای کاشت ایمپلنت دندان در نظر داشته باشید محل دقیق قرارگیری عصب ها و سینوس ها است.

ایمپلنت دیجیتال به دلیل ساخته شدن با استفاده از مدل سازی های کامپیوتری به این نام معروف شده است.  همچنین به دلیل دقت بالایی که دارد با میزان رضایت بالاتری از طرف بیماران نسبت به ایمپلنت عادی روبرو شده است. در این روش برای بررسی شرایط استخوان فک و اعصاب موجود در آن، برای تشخیص محل مناسب جهت قرار گرفتن ایمپلنت و به صفر رساندن خطای پزشکی از مدل سازی کامپیوتری سه بعدی استفاده می شود. با استفاده از ایمپلنت دیجیتال میزان جراحات وارد شده بسیار کمتر از کاشت معمولی است و همین باعث می شود بعد از جراحی نیز درد، تورم و خونریزی بسیار کمتری را تجربه کنید. از سهولت و سریع تر انجام عمل جراحی، قرار گیری مناسب پایه در استخوان فک یا لثه، جلوگیری از تحلیل فک می توان به عنوان فواید ایمپلنت دیجیتالی یاد کرد.  ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتال آشنا کنیم تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید و میخواهید درباره هزینه انواع آن مطلع شوید، می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید.

بیشتر بخوانید» هزینه انواع ایمپلنت

مزایای ایمپلنت دیجیتال

1. از مهم ترین ویژگی های ایمپلنت دیجیتال سرعت بالای آن است. ایمپلنت دیجیتال در یک جلسه و در مدت زمان کوتاهی به راحتی جایگزین می شود و نیازی به جراحت های بزرگ و گسترده نخواهد داشت.
2. از دیگر ویژگی های این روش داشتن یک عملکرد تقریبا دائمی است. بدین معنی که بدون نیاز به مراقبت های خیلی خاص از این روش می توانید به جای دندان طبیعی خود تا آخر عمر استفاده نمائید. طبق تحقیقاتی که انجام شده است به صورت متوسط می توان از ایمپلنت های دیجیتال حدود 30 سال استفاده نمود.
3. ایمپلنت های دیجیتالی از نظر زیبایی ظاهر بسیار محبوب تر از ایمپلنت های سنتی هستند زیرا پروتز های استفاده شده در این روش از پروتز های استفاده شده در روش ایمپلنت سنتی بسیار ظریف تر و طبیعی تر است.
4. با استفاده از ایمپلنت دیجیتالی بیمار احساس راحت ترین در عملکرد آن نسبت به ایمپلنت های سنتی دارد و همچنین به دلیل کاشت در محل دقیق بر روی استخوان فک کارهای روزمره مانند حرف زدن، غذا خوردن و جویدن مواد غذایی برای فرد راحت تر خواهد بود. در واقع این نوع ایمپلنت دندان علاوه بر کارکرد طبیعی که مانند دندان دارد از نظر ظاهری نیز بسیار شبیه به دندان طبیعی است.
5. از بهترین ویژگی های این روش کاشت دندان ، عدم نیاز به لوازم پیچیده است که برخی از آن ها بسیار گران بها و قیمتی است.
6. ظاهر زیبایی که ایمپلنت دندان فراهم می کند باعث افزایش اعتماد به نفس و حضور بیشتر در فعالیت اجتماعی برای بیماران می شود. همچنین افرادی که به دلیل نداشتن دندان مشکلاتی در گفتار و چویدن خود داشتند با این روش درمان می شوند زیرا استخوان فک بهبود یافته و از تحلیل استخوان فک تدریجی جلوگیری می شود.
7. موفقیت کاشت ایمپلنت دیجیتال چندین برابر بیشتر از کاشت ایمپلنت معمولی است زیرا فیکسچر مانند ریشه دندان طبیعی عمل می کند و از نظر دوام با دندان طبیعی می تواند برابر کند.
8. برخی از ایمپلنت های دیجیتال هستند که بسیار ساده تر و زودتر از ایمپلنت های دیگر با استخوان فک جوش می خورند و با آن ادغام می شوند.
9. ایمپلنت های دیجیتالی از کم خطرترین ایمپلنت های موجود است زیرا احتمال عفونت، ورم و خونریزی در آن بسیار کاهش یافته است.

معایب ایمپلنت دیجیتال

1. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است تا به امروز موردی که ایمپلنت دیجیتال توانسه باشد معایب یا ضرری به بیمار برساند را نداشته است. با این حال با توجه به برتری و مزایایی که نسبت به ایمپلنت های عادی دارد در مقابل هزینه بالایی هم برای آن باید انجام شود. به این علت افرادی که دارای مشکلات مالی هستند نمی توانند از این روش برای ایمپلنت استفاده کنند.
2. البته باید به این مورد دقت داشته باشید که در صورت مراقبت صحیح از این روش طول عمر ایمپلنت دیجیتال بسیار بالا است و دوام بالایی دارد. در صورتی که مشکلی ایجاد شود تنها این روش درمانی نیاز به تعویض تاج های مصنوعی دندان دارد.

چقدر زمان برای ایمپلنت دیجیتال لازمه؟

همان طور که بالاتر در رابطه با مزیت های ایمپلنت دیجیتال صحبت کردیم سرعت عمل و تسهیل در روند اجرا در این روش بسیار بالا است. در ایمپلنت دیجیتال زمان بسیار کمتری نسبت به ایمپلنت های معمولی نیاز داریم تا به صورت کامل درمان انجام شود. این سرعت عمل به حدی بالا است که می توان در یک جراحی یک یا دو ایمپلنت را در 15 دقیقه کاشت کرد. در این روش جراح می تواند تعدادی بیش از یک ایمپلنت را در یک جلسه انجام دهد. به صورت کلی تمامی روند ایمپلنت دیجیتال می تواند تنها در 30 دقیقه انجام شود.

به همین علت برخی کارشناسان می گویند بهترین گزینه برای افرادی که مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت، استعمال دخانیات و بیماری های حساس هستند بهتر است از این روش استفاده کنند که در زمان بسیار کم بهترین نتیجه را دریافت کنند. بعد از انجام ایمپلنت دندان حدود یک هفته بعد می توان آن ها را ترمیم موقت کرد اما با وجود سرعت عمل در این جراحی همچنان برای ترمیم دائمی نیاز است 3 الی 6 ماه زمان بگذرد.

منبع : ایمپلنت دیجیتال ، مزایا و معایب ایمپلنت

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-06-04 11:27

افزودن دیدگاه جدید