کد مطلب: 

281203

پلیس فتا: مراقب لینک جعلی سهام عدالت و برداشت‌های دردسرساز باشید

رئیس پلیس فتا استان مرکزی لینک‌های ارسالی برای کاربران را خطرناک خواند و از کشف پرونده‌ 655 میلیون ریالی برداشت با لین‌ک‎های جعلی دردسرساز با عنوان سهام عدالت خبر داد.
پلیس فتا: مراقب لینک جعلی سهام عدالت و برداشت‌های دردسرساز باشید

به گزارش سیتنا، سرهنگ دوم فرهاد شاطری گفت: شگرد ارسال پیامک‌های مجرمانه که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند همچنان قربانی می‌گیرد و امیدواریم هم‌وطنان با افزایش آگاهی و دقت لازم، عرصه را بر شیادان سایبری تنگ کنند.

این مقام مسئول افزود: در پی مراجعه یکی از هم‌وطنان به مجموعه پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی 655 میلیون ریالی از حساب بانکی وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ شاطری بیان کرد: شاکی که پیگیر اخبار اختصاصی سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه نموده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز را آغاز کرده  و جمعاً مبلغ 655 میلیون ریال از حساب وی برداشت‌ شده است.

وی افزود: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدارهای پیشگیرانه‌ پلیس باعث بروز برداشت‌های غیرمجاز شده بود اما خوشبختانه شاکی اراکی با شماره 096380 مرکز فوریت های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت های صورت گرفته می شود ضمن تماس فوری با مرکز فوریت‌های سایبری، اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و پس از هماهنگی قضایی، وجه مسروقه به شاکی بازگردانده شد و متهم شناسایی‌شده به دادسرا معرفی گردید.

این مقام انتظامی بیان داشت: هم‌وطنان عزیز اخبار روز جامعه را از منابع مطمئن و موثق پیگیری کنند و توجه داشته باشند که لینک‌های گنجانده‌شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی خطرناک هستند و هرلحظه ممکن است خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-03 10:15

افزودن دیدگاه جدید