کد مطلب: 

281201

درخواست مقام ارشد آمریکایی از دانشمندان: در مورد خطرات هوش مصنوعی اقدام کنید

رئیس سازمان اصلی امنیت سایبری ایالات متحده به دانشمندان و مقامات ارشد شرکت‌های فناوری که هشدار می‌دهند هوش مصنوعی می‌تواند به پایان بشریت منجر شود، از آنان خواست برای پیشگیری از وقوع چنین وضعی، اقدام کنند.
درخواست مقام ارشد آمریکایی از دانشمندان: در مورد خطرات هوش مصنوعی اقدام کنید

به گزارش سیتنا به نقل از منابع اینترنتی، جن ایسترلی، از سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا به این گروه از دانشمندان و مدیران گفت: «اگر واقعا فکر می‌کنید که این قابلیت‌ها می‌تواند منجر به انقراض بشریت شود، خوب، بیایید دور هم جمع شویم و کاری بکنیم.»

او در یک نشست رسانه‌ای به میزبانی سایت «آکسیوس» در واشنگتن گفت: «در حالی که ما در تلاش برای ایجاد یک چارچوب مقرراتی هستیم، هم‌زمان به تنظیم حوزه خودتان نیز فکر کنید.»

ایسترلی گفت: «به این فکر کنید که چه کار می‌توانید انجام دهید تا سرعت این خطر را کاهش دهید.»

سخنان این مدیر دولتی تنها یک روز پس از آن ابراز شد که بیش از ۳۵۰ محقق و مدیر حوزه فناوری اطلاعات نسبت به خطرات هوش مصنوعی هشدار دادند.

آنها در مطلبی که در وب‌سایت «مرکز ایمنی هوش مصنوعی» منتشر شد، گفتند که باید برای کاهش خطر انقراض انسان به دست هوش مصنوعی، در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند بیماری‌های همه‌گیر و جنگ هسته‌ای، کاری کرد و آن را در اولویت جهانی قرار داد.

کسانی که این هشدار را امضا کردند، شامل بنیانگذار و مدیر عامل شرکت «اوپن ای.‌آی» (OpenAI) هستند. این شرکت، شرکت پشتیبان «چت جی‌پی‌تی» است.

از دیگر امضا کنندگان این هشدار، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت، مدیر عامل آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی گوگل و همچنین جفری هینتون است، که گاهی از او به عنوان «پدرخوانده هوش مصنوعی» یاد می‌شود.

هینتون در اوایل ماه مه از کار خود در گوگل استعفا داد تا بر هشدار دادن به دیگران در مورد خطرات هوش مصنوعی تمرکز کند.

مقامات دولت آمریکا پیشتر در مورد تهدیدات ناشی از هوش مصنوعی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-03 09:42

افزودن دیدگاه جدید