کد مطلب: 

281200

رونمایی شرکت متا از هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳

مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا، از نسل بعدی هِدسِت «واقعیت ترکیبی» این شرکت با نام «کوئست ۳» رونمایی کرد.
رونمایی شرکت متا از هدست واقعیت ترکیبی کوئست ۳

به گزارش سیتنا به نقل از منابع اینترنتی، این بازار نوپا پیش از این فقط در اختیار متا بود ولی حال این شرکت خود را برای رقابت با شرکت «اپل»، که برنامه‌های مفصلی در این حوزه دارد، آماده می‌کند.

مارک زاکربرگ پیش از کنفرانس سالانه بازی‌های ویدئویی متا، در یک پست اینستاگرامی گفت که هدست جدید ۴۹۹ دلار است و ۴۰ درصد نازکتر از هدست قبلی این شرکت خواهد بود. کوئست ۳، با ترکیب عناصر واقعیت افزوده و مجازی، واقعیت ترکیبی رنگی ارائه می‌دهد.

متا همچنین گفت که قیمت هدست‌های کوئست ۲ موجود خود را کاهش می‌دهد، و در عین حال با به‌روزرسانی سیستم، کیفیت آنها را افزایش می‌دهد.

به گفته زاکربرگ، کوئست ۳ تراشه جدیدی دارد که کیفیت گرافیکی آن دو برابر نسل قبلی است. هدست جدید در پاییز آینده ارائه خواهد شد و مارک زاکربرگ قول داد که در کنفرانس سالانه «واقعیت افزوده و مجازی» متا در ۲۷ سپتامبر جزئیات بیشتری ارائه دهد.

محصول جدید متا در شرایطی ارائه می‌شود که رقیب آن در این بازار یعنی شرکت اپل، چند روز دیگر نخستین دستگاه ترکیبی خود را معرفی می‌کند.

براساس اطلاعات موجود، از حدود هشت میلیون هدست‌ واقعیت مجازی فروخته شده در سال ۲۰۲۲، تقریبا ۸۰ درصد متعلق به شرکت متا بوده است. دستگاه «پیکو» متعلق به رقیب چینی «بایت‌دنس» که صاحب شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» نیز هست، فقط ۱۰ درصد این بازار را در اختیار دارد.

علی‌رغم پیشتازی متا در این عرصه، این شرکت برای عرضه دیدگاهش از یک «متاورس» همه‌جانبه از جهان‌های مجازی با هم پیوسته و فروش دستگاه‌های خود به مشتریان با چالش‌هایی مواجه شده است.

این شرکت، هشت برنامه از ۱۰ برنامه محبوب در فروشگاه کوئست را در رده «بازی» طبقه‌بندی کرده است.علاقه به هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بصورت قابل توجهی افزایش یافت ولی حالا فروش این دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۵۴ درصد کاهش یافته است.

درآمد بخش‌های این محصولات که شامل فروش هدست نیز می‌شود، در سه ماهه اخیر نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

این آمار متا را از پیمودن مسیری که برای این واحد در نظر داشت، عقب می‌اندازد. یکی از مدیران متا در سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی کرده بود که متاورس این شرکت در یک دهه به یکصد میلیون واحد سخت‌افزاری خواهد رسید که نیمی از دستگاه‌های آن متعلق به متا خواهد بود.

متا در عرصه بازی‌های ویدئویی نیز با رقیب جدی مانند سونی طرف است که با «پی‌اس۵» خود بر بازار کنسول‌ها مسلط است. سونی، هدست نسل دوم خود را که مختص بازی‌های ویدئویی است،در ماه فوریه عرضه کرد که با استقبال زیادی مواجه شد.

با توجه به چالش‌های موجود به نظر می‌رسد که متا با پیوند زدن برنامه رونمایی از هدست کوئست ۳ با نمایشگاه سالانه بازی‌های ویدئویی خود به این سمت متمایل شده است؛ جایی که این شرکت روش‌های جدید و هیجان‌انگیزتری را برای کشتن خون‌آشام‌ها و ربات‌های شیطانی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-03 09:37

افزودن دیدگاه جدید