کد مطلب: 

280887

شرکت ماهواره‌‌ای «ویرجین اوربیت» تعطیل شد

شرکت ماهواره‌ای «ویرجین اوربیت» که توسط ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی، تاسیس شده­ بود، چند ماه پس از یک شکست بزرگ در پرتاب ماهواره به فضا، اعلام کرد که تمام فعالیت‌های خود را تعطیل می­‌کند.
شرکت ماهواره‌‌ای «ویرجین اوربیت» تعطیل شد

به گزارش سیتنا، این شرکت که دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیاست، اوایل ماه آوریل ورشکستگی خود را به نهادهای مسئول در آمریکا اعلام کرد و در یک مزایده، اموال اصلی خود را به بهای ۳۶ میلیون دلار فروخت که حتی از یک درصد ارزش مالی شرکت در اوج خود کمتر بود.

ارزش مالی «ویرجین اوربیت» در اواخر سال ۲۰۲۱ در بازار بورس آمریکا حدود ۳.۵ میلیارد دلار بود.

«ویرجین اوربیت» در بیانیه­‌ای ضمن اعلام خبر ورشکستگی کامل و فروش اموال خود، از تمامی کارکنان و سهامداران تشکر کرد و گفت این شرکت به خاطر «فناوری­‌های پیشگام» به یاد خواهد ماند.

این بیانیه افزود: «ویرجین اوربیت در تمام دوران فعالیت خود پیشگام نوآوری بوده و در عرصه تجاری (غیرنظامی) پرتاب موشک مشارکت­ مهمی داشته است.»

«ویرجین اوربیت» در سال ۲۰۱۷ با تفکیک از «ویرجین گالاکتیک»، شرکت گردشگری فضایی متعلق به ریچارد برانسون، تاسیس شد.

هدف اصلی این شرکت ارائه خدمات در بازار پر­رونق ارسال سریع و قابل انطباق ماهواره‌های کوچک به فضا از طریق پرتاب موشک‌­های کوچک از هواپیماهای تغییر­یافته بوئینگ ۷۴۷- ۴۰۰ بود.

«ویرجین اوربیت» از شکست اولین عملیات پرتاب موشک به فضا که اوایل سال جاری میلادی از خاک بریتانیا انجام شد لطمه شدیدی خورد و ارزش مالی آن به سرعت سقوط کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-05-25 13:09

افزودن دیدگاه جدید