کد مطلب: 

278754

کشف شش هزار تخلف از طریق سامانه 124

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی اعلام کرد که در سال 1401 نانوایی‌ها و گران‌فروشی بیشترین شمار شکایت‌های مردمی ثبت شده در سامانه ۱۲۴ را به خود اختصاص داده‌اند که منجر به کشف شش هزار تخلف شده است.
کشف شش هزار تخلف از طریق سامانه 124

به گزارش سیتنا، امیررضا رجبی در جریان بازدید «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت از محل سامانه پاسخگویی یکپارچه و پایش خدمت (124) در مشهد گفت: با تغییر رویکرد صورت گرفته، سامانه ۱۲۴ نه تنها به درخواست‌ها و شکایت‌های مردمی در ارتباط با مسائل صنفی بلکه به همه موضوع‌های حوزه کسب و کار رسیدگی می‌کند، بر این اساس سامانه ۱۲۴ که به سه صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی فعال است، به مرکز یکپارچه صمت تبدیل شده و واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و صنفی و صاحبان کسب و کار می‌توانند مساله یا شکایت خود را بیان کنند.

وی افزود: در خراسان رضوی با مشارکت مردم در طول سال 1401 بیش از 40 هزار گزارش به سامانه 124 رسیده است که از این تعداد 2500 گزارش مورد به‌صورت کتبی، تعداد 3500 مورد حضوری و مابقی ‏تلفنی بوده است.

مدیرکل صمت استان خراسان رضوی ادامه داد: با این حال در سال 1401 عمده شکایت‌های مردمی در سامانه ۱۲۴ مربوط به کد یک سامانه یعنی مسائل صنفی مربوط به کالاهای اساسی با اولویت نان، میوه، رستوران و خودرو است و در میان کدهای تخلف نیز گران‌فروشی و کم‌فروشی بیشترین میزان ثبت شکایت را داشته که منجر به کشف شش هزار تخلف شده است.

رجبی با بیان اینکه پس از ثبت تماس‌ها، شکایات و درخواست‌ها به‌صورت الکترونیکی و بلافاصله در اختیار بازرسان قرار می‌گیرد تا در فرآیند بررسی قرار گیرد، گفت: مجاورین و زائرین محترم می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی نظیر ‏گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، انبارها و .... را از طریق تماس تلفنی باشماره 124 (‏در طول شبانه روز از ساعت 9 صبح الی 22 و پاسخگویی اپراتور و از ساعت 20 به بعد از طریق پیامگیر تلفن) و یا ‏با حضور در پایگاه‌های بازرسی سطح شهر به‌صورت حضوری و کتبی اعلام کرده تا ‏بازرسین سریعاً پیگیری و اقدام کنند.

لازم به‌ذکر است پیش از این بازدید «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، به‌همراه مدیرکل و معاون صمت استان از چند واحد صنعتی گروه پارت لاستیک به جهت بررسی مشکلات این گروه صنعتی که دارای ۲۲ کارخانه و ۴۵۰۰ نفر اشتغال دارند و در زمینه نوارهای لاستیکی خودرو و لوله های سوخت رسانی و رینگ خودرو و ساخت ماشین آلات فعالیت دارند، بازدید کردند و سپس در نشستی در واحد رینگ‌سازی در خصوص تامین مواد اولیه و رفع مشکل این گروه با مدیران این مجموعه برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-26 14:52

افزودن دیدگاه جدید