کد مطلب: 

278676

مدیرعامل تیک‌تاک: قابلیت‌های لازم برای حفظ حریم خصوصی کاربران را نداریم

مدیرعامل تیک‌تاک با حضور در مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون دغدغه برخورد این نرم‌افزار با حریم خصوصی کاربرانش، توضیح داد: مشکلات تیک‌تاک در عرصه‌هایی همچون سوء‌اطلاعات و حریم خصوصی، مختص این نرم‌افزار نیست و شامل سایر رسانه‌های اجتماعی هم می‌شود و باید تاکید کرد که این مشکلی پیش روی صنعت ما است.
مدیرعامل تیک‌تاک: قابلیت‌های لازم برای حفظ حریم خصوصی کاربران را نداریم

به گزارش سیتنا به نقل از رسانه‌های بین المللی، مدیرعامل رسانه اجتماعی «تیک تاک» با حضور در کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا، به سوال‌های قانون‌گذارانی که نگران فعالیت‌های این شرکت چینی‌اند، پاسخ داد. این در حالی است که احتمال ممنوع شدن «تیک تاک» در آمریکا قویا مطرح شده است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان طی سه سال از این نرم‌افزار استفاده کرده‌اند و با اختلاف چشمگیری پرطرفدارترین رسانه اجتماعی است.

شو زی چو به‌ویژه با پرسش‌هایی در زمینه برخورد این نرم‌افزار با حریم خصوصی کاربرانش، چگونگی حفاظت از کودکان در مقابل «آسیب‌های اینترنتی» و در ضمن ارتباطات «تیک تاک» با حزب کمونیست چین مواجه شده است.

کتی راجرز، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت واشینگتن و رئیس کنگره که پیرامون تیک تاک موضعی انتقادی دارد، خطاب به مدیرعامل تیک تاک گفت: «ای مردم آمریکا که امروز این جلسه را تماشا می‌کنید. بدانید که تیک تاک سلاحی در دست حزب کمونیست چین است.»

اما او در عین حال گفت ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک «تنها راهی کوتاه‌مدت برای رسیدگی به تیک‌تاک است.»

فرانک پالون، نماینده دموکرات از ایالت نیوجرسی، نماینده ارشد این حزب در کمیته است. در سال‌های اخیر هر دو حزب اصلی آمریکا نگرانی‌های خود را درباره حضور چین در آمریکا ابراز کرده‌اند. هم کنگره و هم دولت دموکرات جو بایدن به فکر راه‌های برخورد با «تیک تاک»‌اند و احتمال ممنوع کردن آن را مطرح کرده‌اند.

دایانا دگت، نماینده دموکرات از ایالت کلرادو‌، جزو چهره‌هایی بود که تاکید کرد تیک‌تاک در حال حاضر قابلیت‌های لازم برای حفظ حریم خصوصی کاربران را ندارد.

چو در سخنان اولیه خود گفت تیک‌تاک نرم‌افزاری امن و ایمن است و نباید ممنوع شود. او در ضمن یادآوری کرد که ۱۵۰ میلیون نفر در آمریکا کاربران فعال تیک‌تاک‌اند.

مدیرعامل تیک تاک نهایتا در‌ مقابل انتقادات اعضای کنگره می‌گوید مشکلات «تیک‌تاک» در عرصه‌هایی همچون سوء‌اطلاعات و حریم خصوصی، مختص این نرم‌افزار نیست و شامل سایر رسانه‌های اجتماعی هم می‌شود. او گفت: «این مشکلی پیش روی صنعت ما است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.5 (96 رای)
سیتنا 1
2023-03-24 11:18

افزودن دیدگاه جدید