کد مطلب: 

278063

امضای تفاهم‌‌نامه همکاری بین مرکز تتا، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی

با امضای اولین تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز تتا، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی، دور تازه‌‌ای از حمایت‌‌های مرکز تتا از توسعه زیست‌بوم نوآوری و توسعه کسب ‌و‌کارهای دیجیتالی در سطح کشور آغاز شد.
 تفاهم‌‌نامه

به گزارش سیتنا، در مراسمی که باهدف توسعه زیست‌ بوم نوآوری و توسعه کسب ‌و کارهای دیجیتالی در راستای استفاده از ظرفیت­ های اجرایی، علمی و پژوهشی پارک­های علم و فناوری و افزایش نقش ­آفرینی آنها در زیست‌ بوم نوآوری و فناوری کشور برگزار شد، تفاهم ‌نامه علمی با حضور امین کلاهدوزان سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و مسعود میرزایی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی امضا شد.

سرپرست مرکز تتا زیست ‌بوم توسعه کسب‌ و کارهای دیجیتالی را شامل هفت زیرنظام اداری و قانونی، زیرساختی‌ و تسهیلگر، تأمین مالی، فرهنگی و اجتماعی، توسعه دانش و فناوری، سرمایه انسانی و توانمندسازی و توسعه بازار و فروش دانست و افزود: در برنامه راهبردی جدید مرکز تتا، فرایند توسعه زیست ‌بوم کسب ‌و کارهای الکترونیکی ناظر به هفت زیرنظام ذکر شده طراحی شده است.

وی با اشاره به پایلوت شدن استان خراسان رضوی به‌ عنوان استان تاثیرگذار در حوزه زیست بوم تجارت الکترونیکی در مدل جدید همکاری های بین بخشی در کشور افزود: حدود 50 درصد از شرکت ‌های فعال حوزه تجارت الکترونیکی در استان تهران متمرکز شده‌اند که این یک آسیب تلقی می شود و باید تلاش کرد برای کسب و کارهای این حوزه توزیع جغرافیایی مناسبی در سطح کشور انجام شود.

کلاهدوزان با بیان اینکه اکنون ۱۲۰ هزار شرکت رسمی و ثبت شده در تجارت الکترونیکی داریم، گفت: از آنجایی که در این بخش شفافیت بسیار زیاد است و بیش از ۷۰۰ هزار نفر به ‌صورت رسمی در حال فعالیت در بخش تجارت الکترونیکی هستند که باید در اولویت قرار بگیرند. در جلساتی که با شرکت ملی پست برگزار کردیم برآورد من این است که در سال آینده نزدیک به ۲۵۰ هزار ناوگان جدید می‌ خواهیم.

ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت افزایش سهم تجارت الکترونیکی در کشور، به تشریح خروجی‌ های مشخص آن پرداخت و کاهش هزینه‌ های بازاریابی برای کسب‌ و کارها، افزایش نظارت و کنترل مناسب بر بازار در اقلام اساسی و توسعه صادرات را از دستاوردهای مهم توسعه تجارت الکترونیکی در کشور دانست دانست و خاطرنشان کرد: در هر سه محور می‌توانیم فعالیت کنیم و بازیگران اصلی آن شرکت‌ های دانش‌ب نیان هستند و باید پیشرفت فناورانه را الگوی راه خود قرار بدهیم.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تولید دانش ‌بنیان و اشتغال ‌آفرین و حرکت از انقلاب علمی به‌ سوی انقلاب صنعتی، از آمادگی و اهتمام به همکاری و یاری ‌رسانی استانداری خراسان رضوی در اجرایی ‌شدن محورهای تفاهم‌ نامه خبر داد.

مسعود میرزائی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز ضمن تشکر از مرکز تتا بابت اهتمام بر توسعه زیست‌ بوم نوآوری و توسعه کسب ‌و کارهای دیجیتالی در سطح کشور، اعلام داشت: متأسفانه پارک‌های علم و فناوری در دو دهه گذشته بیشتر کارهای لوکس انجام داده‌اند.

وی سه عرصه مهم کاری پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی را صنایع معدنی، صنایع غذایی و صنایع خلاق فرهنگی برشمرد و آمادگی و همراهی پارک علم و فناوری خراسان رضوی با مرکز تتا را بر توسعه زیست‌ بوم نوآوری و توسعه کسب‌ و کارهای دیجیتال اعلام داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-04 15:27

افزودن دیدگاه جدید