کد مطلب: 

277036

پروژه‌های ایرانسل به مناسبت دهه فجر افتتاح شد

پروژه‌های ایرانسل به مناسبت دهه فجر و با حضور وزیر ارتباطات به منظور تکمیل شبکه ارتباطات کشور و توسعه شبکه ملی اطلاعات در کشور افتتاح شد.
عیسی زارع‌پور

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم «بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل» به مناسبت دهه فجر، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات، رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، مدیرعامل ایرانسل، جمعی از معاونان وزارت ارتباطات، معاونان و اعضای هیأت مدیره ایرانسل و اهالی رسانه، در ساختمان مرکزی ایرانسل در حال برگزاری است.

۴۰۰مین سایت نسل پنج ایرانسل، در شهر کرمانشاه، طی ارتباط آنلاین از ساختمان مرکزی ایرانسل و  توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات افتتاح شد. به این ترتیب، فاز نخست پروژه توسعه فراگیر 5G ایرانسل تکمیل شده و فاز دوم این پروژه کلید می‌خورد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم گفت: به همکاران عزیزم در بخش‌های مختلف خانواده بزرگ ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات، به ویژه در شرکت ایرانسل خسته نباشید می‌گویم. مایه خوشحالی است که نسل پنج با شتاب در کشور در حال توسعه است.

فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبرنوری، با هدف ارائه خدمت «فیبر به منازل (FTTH)»، در شهرهای بابل، آمل، اسلامشهر، اراک، کمالشهر و شهر گلستان در استان تهران، به ترتیب با ۳۶، ۳۰، ۴۳، ۵۳، ۱۱ و ۲۷ کیلومتر، توسط وزیر ارتباطات افتتاح شد.

عیسی زارع‌پور

زارع‌پور ادامه داد: ورود ایرانسل به پروژه «ارائه فیبر به منازل» و ارائه خدمات ثابت را به فال نیک می‌گیریم. امیدواریم ایرانسل سرعت بالاتری را نسبت به آنچه تا کنون ارائه شده به مردم عزیز عرضه کند.

در ادامه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل به مناسبت دهه فجر، طی ارتباط آنلاین با مشهد مقدس، از مرکز سوئیچ شمال شرق ایران، در زمینی به مساحت ۱۵۴۸ متر مربع و با ظرفیت ۸۰ رک، به دستور مقام عالی وزارت ارتباطات، بهره‌برداری شد.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: از همه دوستانی که برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در همه حوزه‌ها تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

ایرانسل در ادامه این مراسم و با هدف گسترش بیش از گذشته پوشش خدمت اینترنت پرسرعت همراه و ثابت، از فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت با افتتاح ۳۴۴ سایت ارتباطی همراه و ۹۸ سایت اینترنت ثابت (TD-LTE)، توسط وزیر ارتباطات، بهره‌برداری کرد.

وزیر ارتباطات بیان کرد: انشالله این ۴۴۲ سایت‌ جدید ایرانسل، باعث ارائه خدمات باکیفیت و پرسرعت به مردم شهرها و روستاها می‌شود.

ایرانسل در ادامه پروژه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات برای توسعه سایت‌های ارتباطی روستایی (USO)، ۱۵۶ سایت جدید را برای پوشش ۳۵۳ روستا در سراسر کشور راه‌اندازی کرده و به مرحله بهره‌برداری رسانده است.

سایت روستایی ایرانسل در روستای تنگ‌کبودگلابی در شهر کوهدشت استان لرستان، به نمایندگی از این سایت‌ها، طی ارتباط آنلاین از ساختمان مرکزی ایرانسل، توسط دکتر عیسی زارع‌پور افتتاح شد.

زارع پور توضیح داد: از کسانی که برای راه‌اندازی سایت‌های روستایی و اتصال روستاییان به شبکه ملی اطلاعات با زیرساخت‌های پرسرعت و باکیفیت تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل من که توسط تیم‌های داخلی شرکت ایرانسل و به صورت کاملاً بومی توسعه یافته است، آخرین پروژه بهره‌برداری شده مراسم امروز بود که دکتر عیسی زارع پور آن را رونمایی کرد.

وزیر ارتباطات گفت: من هم از نسخه قبلی این اپلیکیشن استفاده می‌کردم و توسعه نسخه جدید آن باعث خوشحالی است. ما آمادگی داریم تا خدمات دولت را که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه می‌شود، در اختیار نرم افزارهای بومی پرمخاطب از جمله ایرانسل من قرار دهیم.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-02-02 11:12

افزودن دیدگاه جدید