کد مطلب: 

276916

باستانی، نماینده پیشین مجلس: شرکت زیرساخت پیرامون قطعی‌های اخیر اینترنت شفاف‌سازی کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم، معتقد است: اگرچه قطعی‌های اخیر اینترنت به دلیل مشکلات زیرساختی شبکه به امری مرسوم تبدیل شده است و قطعا وزارت ارتباطات دلیل این قطعی را می‌داند، اما مساله این است که باید قبل از هر اقدامی اطلاع رسانی انجام شود؛ مطالبه ما شفافیت پیرامون قطعی‌های اخیر اینترنت است.
دکتر سعید باستانی

به گزارش سیتنا، همزمان با افزایش اختلال ها و قطعی های اینترنت از سوی شرکت زیرساخت طی هفته‌های اخیر، سایت «مرکز تبادل ترافیک داده تهران» هم که وضعیت اختلال های زیرساختی شبکه را نشان می‌دهد از اول بهمن‌ماه از دسترس خارج شده است و همچنان در دسترس نیست؛ این گونه به نظر می‌رسد که وزارت ارتباطات تمایلی برای نمایش شفاف وضعیت شبکه به کاربران ندارد. از سوی دیگر شرکت ارتباطات زیرساخت هم با تاخیر نسبت به قطعی‌های اینترنت اطلاع رسانی می‌کند و بعد از آن هم دلیل اصلی این گونه قطعی را اعلام نمی‌کند.

در همین راستا، سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم، پیرامون قطعی‌های اخیر اینترنت به خبرنگار سیتنا، گفت: اگرچه قطعی‌های اخیر اینترنت به دلیل مشکلات زیرساختی شبکه به امری مرسوم تبدیل شده است و قطعا وزارت ارتباطات دلیل این قطعی را می‌داند، اما مساله این است که باید قبل از هر اقدامی اطلاع رسانی انجام شود؛ ما که نمی‌گوییم چرا قطعی رخ می‌دهد، اما می‌گوییم قبل از قطعی اطلاع رسانی کنید.

وی ادامه داد: زمانی که در خودروی خود گردش به راست انجام می‌دهید، شما می‌دانید که به راست می‌خواهید حرکت کنید، بنابراین راهنمای راست را برای آگاهی مردم می‌زنید. پس پیرامون قطعی‌های اینترنت هم باید اطلاع رسانی انجام شود تا مردم و کاربران بتوانند خودشان را با شرایط سازگار کنند.

باستانی، خاطرنشان کرد: در خصوص شبکه طبیعتا شرکت ارتباطات زیرساخت هم می‌داند چه کاری انجام می‌دهد، اما عدم شفاف‌سازی باعث می‌شود دیگران از این اتوبان جا بمانند و دچار مشکل شوند؛ باید مطالبه شفافیت شود. ما نمی‌گوییم چرا اختلال ایجاد می‌شود، فقط می‌گوییم چرا اطلاع رسانی نمی‌کنید؟!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-01-30 11:27

افزودن دیدگاه جدید