کد مطلب: 

276887

برداشت غیر مجاز از حساب به بهانه کسب درآمد با افزایش ممبر

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که به بهانه کاریابی برای افراد جویای کار با ارسال بدافزار اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیر مجاز می‌کرد.
کلاهبرداری

به گزارش سیتنا، سرهنگ مرتضوی گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنى بر برداشت غیرمجاز 100 میلیون ریال از حساب، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این روش کلاهبرداری سودجویان با عنوان "اد بزن ، پول بگیر"، با تبلیغ کاریابی و کسب درآمد از کاربران شبکه های اجتماعی درخواست می کنند به ازای جذب ممبر درآمد کسب کنند.

این مقام انتظامی گفت: برابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم با جلب اعتماد افراد جویای کار با ارسال لینک دانلود بدافزار به بهانه پرداخت حق عضویت، اطلاعات حساب بانکی را سرقت و موجودی حساب آنها را برداشت می نماید.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی مستندات توسط کارشناسان در فضای مجازی و اظهارات شاکی، متهم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: مجرمان سایبری به بهانه های مختلف مانند دریافت حق عضویت یا واریز درآمد اطلاعات بانکی متقاضیان را دریافت و یا با ارسال بدافزارها و لینک درگاه های جعلی پرداخت اقدام به فیشینگ کارت های بانکی می کنند و برای جلب اعتماد با استفاده از نرم افزارهای رسیدساز اقدام به نمایش رسیدهای واریز وجه به حساب سایر کاربران می نمایند.

وی بیان داشت: کلاهبرداری مجرمان صرفاً به برداشت های غیر مجاز ختم نمی شود و سرانجام پس از افزایش قابل توجه اعضای یک کانال یا صفحه آن را به عنوان یک حساب کاربری برند و پرمخاطب به فروش می رسانند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-29 15:29

افزودن دیدگاه جدید