کد مطلب: 

276877

خدمات صندوق نوآوری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و صادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: اکنون صندوق نوآوری بیش از 70 نوع خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد و این شرکت‌ها تنها توقع دریافت وام از صندوق نداشته باشند؛ صندوق علاوه بر تسهیلات، در حوزه‌های بسیاری از سرمایه‌گذاری گرفته تا ثبت مالکیت فکری و کمک به صادرات به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه می‌دهد.
سیاوش ملکی‌فر

به گزارش سیتنا، سیاوش ملکی‌فر در نخستین روز از سفر سه ‌روزه هیات اعزامی صندوق نوآوری به استان هرمزگان، در جلسه معرفی خدمات این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان استان گفت: سفرهای استانی که در صندوق نوآوری طراحی می‌شوند، صرفا برای سخنرانی، معارفه یا برگزاری جلسات نیستند بلکه بسیاری از وام‌ها و تسهیلات نیز طی همین سفرها و در خود استان تصویب می‌شوند. برای نمونه ما در سفر استانی همدان توانستیم میزان 28 میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان این استان تصویب کنیم.

وی تاکید کرد: تیم اعزامی صندوق نوآوری این اختیار را دارد که تا سقف دو میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی، تسهیلات اعطا کند و در پی آن است تا به جز تسهیلات و وام، ابزارهای حمایتی دیگر خود مانند سرمایه‌گذاری و توانمندسازی را به شرکت‌های دانش‌بنیان استان هرمزگان معرفی کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن برشمردن خدمات این صندوق و تاکید بر اینکه امروز صندوق نوآوری بیش از 70 نوع خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان تنها توقع دریافت وام از صندوق نداشته باشند. صندوق علاوه بر تسهیلات، در حوزه‌های بسیاری از سرمایه‌گذاری گرفته تا ثبت مالکیت فکری و کمک به صادرات به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه می‌دهد.

ملکی‌فر با بیان اینکه فعالیت‌های اصلی این صندوق در چهار دسته کلی شامل ارائه تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی است، گفت: در این سفر سه‌روزه، شرکت‌های دانش‌بنیان که متقاضی دریافت وام هستند، می‌توانند جلسات اختصاصی با کارشناسان معاونت تسهیلات صندوق که به بندرعباس آمده‌اند برگزار کنند و در حوزه توانمندسازی و توسعه بازار نیز کارشناسان معاونت توسعه صندوق برای ارائه مشورت به شرکت‌های دانش‌بنیان حضور خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی طی چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری از آذر ۹۷ به بعد شش هزار و ۴۹۸ فقره قرارداد ارائه خدمات و تسهیلات امضا کرده است. سال گذشته نیز ۴۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در کشور به هشت هزار شرکت رسیده است، ادامه داد: سال 99 درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان به 200 هزار میلیارد تومان و سال 1400 به 300 هزارمیلیارد تومان رسید. برای سال 1401 نیز پیش‌بینی می‌شود درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به 430 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. 

در این جلسه همچنین علی فتی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری هرمزگان نیز ضمن خوش‌آمدگویی به تیم اعزامی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: جلسه امروز با هدف افزایش ضریب نفوذ صندوق نوآوری در استان هرمزگان برگزار شده و مایه خوشحالی است که صندوق اهمیت زیادی برای زیست‌بوم دانش‌بنیان این استان قائل است. 

وی افزود: صندوق نوآروی با اختیارات کامل به استان هرمزگان آمده است و در این سه روز بناست که برخی تسهیلات در همین سفر مصوب شوند. خوشحالیم که یک تیم کاملا حرفه‌‎ای در زمینه سرمایه‌گذاری امروز برای معرفی خدمات صندوق به استان ما آمده است.

گفتنی است در این برنامه سه‌روزه، هیات اعزامی صندوق نوآوری و شکوفایی با تمامی شرکت‌های متقاضی دریافت خدمات و تسهیلات در استان هرمزگان جلسات اختصاصی خواهد داشت و برنامه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف استان از جمله اتاق بازرگانی استان هرمزگان و ... برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-29 11:31

افزودن دیدگاه جدید