کد مطلب: 

276875

راه‌اندازی سامانه برپا برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه برپا برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، راه‌اندازی شد.
 دانش‌آموزان

به گزارش سیتنا، یوسف نوری روز یکشنبه (نهم بهمن ماه) در آیین افتتاحیه سامانه «برپا» (برنامه پشتیبان آموزشی) در وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: این سامانه‌ بر اساس دانش روز طراحی شده و در آن از آخرین فناوری‌های در حوزه فنی و مدل کسب و کار استفاده شده است.

وی ادامه داد: در سامانه «برپا» تلاش شده است تا از ظرفیت جوانان، اولیا، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، پژوهشگاه‌های علوم پایه استفاده مناسب شود و این کار خیر را نشر و افزایش دهند.

نوری یادآور شد: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس از ظرفیت معلمان جهادی استفاده می‌کرد و گروه‌های جهادی در گذشته هم در جبهه رد رزم بودند و هم پشت جبهه، مدرسه می‌ساختند. سپس به مرور زمان جهاد سازندگی و شورای جهادسازندگی ایجاد شد و در بند سوم بیانیه گام دوم انقلاب مشارکت مردمی در امور سیاسی و اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی و اقدامات جهادی از برکات جمهوری اسلامی است. باید این بعد را تقویت کرده و به مواردی چون امور تربیتی که حذف شده توجه کرده و آنها را برگردانیم.

وی اضافه کرد: وجود پنج هزار معلم و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید؛ موضوع مهمی است که باید قدر بدانیم و الگوها را برای خود داشته باشیم زیرا نهایت و غایت هر انسانی این است که هرآنچه را یاد گرفته در جامعه نشر دهد و زکات علم انتشار آن است و تحصیل علم واجب و فریضه‌ای بی‌محدودیت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش از هر دو کلاس درس یک کلاس درس را خیرین می‌سازند، به ظرفیت فراهم شده در سامانه «برپا» برای جبران افت کیفیت تحصیلی و حل مشکل دانش‌آموزانی که به هر علتی دسترسی به تحصیل ندارند، اشاره کرد.

نوری تاکید کرد: دانش آموزان، آموزنده دانش هستند و باید مسیر خود را پیدا کنند و هر دانش آموز باید یک مهارت را بیاموزد و این موضوع به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس درباره سامانه «برپا» گفت: یکی از اتفاقات برای توسعه گستره کار جهادی، سامانه برپا است که بسیاری از معلمان در آن حضور می‌یابند.

حمیدرضا خان‌محمدی اظهارداشت: در این سامانه، ظرفیت‌ها به یکدیگر متصل می‌شود تا دانش آموزانی که به هر دلیل مشکلات آموزشی دارند از آن بهره‌مند شوند و امیدواریم که زیرساخت‌های آن هم ایجاد شود.

وی افزود: امیدواریم این سامانه با دقت نظر به سرعت آماده باشد، این یک کار مشترکی است و همه ظرفیت مشخص شده است و امیدواریم شروعی برای به حداقل رسیدن افت آموزشی باشد.

در ادامه این مراسم، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله اظهار داشت : دو هزار و ۲۰ محله کم‌برخوردار با ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار جمعیت داریم که مشکلاتی دارند. کارهای بسیاری از سوی کمیته امداد، بسیج و دیگر نهادها تاکنون برای مدارس این مناطق انجام شده بسیار کمک کرده اما راه نجات نیست.

وی افزود: تاکنون ۱۴۱ جلسه برای این موضوع تشکیل شده و به این جمع بندی رسیدیم که نیازهای افراد را به دو گروه کمتر از ۳۰ سال و بیشتر از ۳۰ سال تقسیم‌بندی کنیم و براین اساس، شناسایی و رفع نیازهای افراد کمتر از ۳۰ سال برای ما در اولویت قرار دارد.

محمدی درباره افراد بازمانده از تحصیل گفت: ۸۷۴ هزار نفر بازماندگان از تحصیل شناسایی شدند یعنی افرادی که بین شش تا ۱۷ سال هستند و از تحصیل جا مانده‌اند که با تلاش‌های آموزش و پرورش ۱۵۰ هزار نفر از این آمار کم شده است و اکنون افراد بسیاری در این وزارتخانه برای بازگرداندن به تحصیل دانش آموزان تلاش می‌کنند.

معاون وزیر کشور از برگزاری کلاس‌های تقویتی کنکور برای جوانان محلات کم برخوردار خبر داد و افزود: کلاس‌های کنکور در استان البرز برای همه دانش آموزان این محلات برگزار می‌شود که از پایه دهم تا دوازدهم در سه رشته علوم انسانی، ریاضی و علوم تجربی تدریس برخط و آزمون دارند.

محمدی اضافه کرد: همچنین برای افراد ۱۳ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۳۰ سال، دانشگاه صنعتی شریف دوره ستاره شریف را با هزینه‌های چند میلیونی برگزار می‌کرد که این دوره ۱۵ ماهه کسب و کار برای همه جوانان محلات کم برخوردار به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دانش آموزانی که در چند درس مشکل دارند به واسطه طراحی طرح بانک زمان، می توانند از افرادی که آن درس را بلد هستند به عنوان پشتیبان یادگیری استفاده کنند. همه مدارس شورای مدرسه دارند و متوجه می‌شوند که چه افرادی درس را کامل یاد نگرفته و تشویق می‌کنند که از امکانات پشتیبان استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-29 10:16

افزودن دیدگاه جدید