کد مطلب: 

276756

سریال تکراری اختلال‌های اینترنتی و باز هم عذرخواهی وزارت ارتباطات

به دنبال اختلال‌های اینترنتی هفته‌های اخیر از مسیر شرکت ارتباطات زیرساخت، این بار پیش از ظهر چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه، اینترنت به مدت حداقل ۱۰ دقیقه قطع شد تا به گفته نت بلاکس، کاربران قطع کوتاه اینترنت در مقیاس ملی را تجربه کنند؛ اگرچه ساعاتی بعد از این قطعی، شرکت ارتباطات زیرساخت با عذرخواهی مجدد از کاربران تاکید کرد که تیم‌های فنی در حال بررسی علت بروز این حادثه هستند، ولی تجربه اختلال‌های اینترنتی پیشین نشان می‌دهد که وزارت ارتباطات حداقل در کوتاه مدت و به صورت شفاف تمایلی به اطلاع رسانی بابت دلیل بروز این قطعی‌های اینترنت ندارد.
سریال تکراری اختلال‌های اینترنتی و عذرخواهی مجدد وزارت ارتباطات

به گزارش خبرنگار سیتنا، پیش از ظهر چهارشنبه پنجم بهمن ماه، اینترنت کشور به مدت 10 دقیقه دچار قطعی از مسیر شرکت ارتباطات زیرساخت شد که این شرکت، اختلال اینترنتی را افت ترافیک بین الملل اعلام کرد.

دقایقی پس از بروز این حادثه، خبرنگار سیتنا طی تماس با امیر لاجوردی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت جویای دلیل این قطعی شد که وی از این اختلال گسترده اینترنتی ابراز بی اطلاعی کرد.

اما ساعاتی بعد از این قطعی اینترنت، روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد: روز چهارشنبه از ساعت ۱۱:۴۳ به مدت ۱۰ دقیقه شاهد افت ترافیک بین الملل بودیم که به سرعت برطرف شد.

شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل این اتفاق، مجددا از مردم عذرخواهی و اعلام کردکه تیم های فنی در حال بررسی علت بروز این حادثه هستند، اما تا پایان روز چهارشنبه خبری رسمی از جانب شرکت زیرساخت پیرامون دلیل این اختلال اینترنتی منتشر نشد.

البته ابر آروان مدت زمان قطعی را نزدیک به ۲۰ دقیقه اعلام کرده و در توئیتی نوشته است: اینترنت‬⁩ ایران از ساعت ۱۱:۴۲ تا ۱۲:۰۳ در اکثر نقاط ایران قطع شد.

سریال تکراری اختلال‌های اینترنتی و باز هم عذرخواهی وزارت ارتباطات

در همین حال، سایت ناظر بر ترافیک جهانی اینترنت یعنی نت بلاکس هم این قطعی سراسری اینترنت در ایران را تایید و در توئیتی آورد: «ایران یک قطع کوتاه اینترنت در مقیاس ملی را تجربه کرده است. معیارها تأثیری را بر ارائه دهندگان خدمات عمده کشور نشان می دهد که چند دقیقه به طول انجامید. مقامات می گویند که در حال بررسی این موضوع هستند».

سریال تکراری اختلال‌های اینترنتی و باز هم عذرخواهی وزارت ارتباطات

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-01-26 00:44

افزودن دیدگاه جدید