کد مطلب: 

276418

قالیباف: با هوشمندسازی می‌توان ضعف‌های مدیریتی، اجرایی و مالی را اصلاح کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: شفاف سازی، کارآمدسازی و مردمی سازی زمانی می تواند کارآمد باشد که بر بستر هوشمندسازی حرکت کند و بسیاری از نابسامانی های مدیریتی و بی انضباطی مالی و ضعف مدیریتی با تکیه بر هوشمندسازی برطرف می‌شود.
محمدباقر قالیباف

به گزارش سیتنا، آئین تکریم و معارفه رئیس کل دیوان محاسبات کشور عصر دوشنبه 26 دی ماه در محل دیوان محسابات کشور برگزار شد.

دکتر محمدباقر قالیباف، دیوان محاسبات را نهاد مالی، تخصصی و حقوقی دانست و افزود: قطعاً دیوان با یک بررسی عالمانه و بدون سوگیری می تواند بیشترین کمک را به دولت، مجلس و همه مدیران کند. اگر دیوان برخط باشد قادر است از هر حرکت سوئی در مجموعه که به سیستم خلل وارد می کند، پیشگیری کند و در صورت بروز هر اتفاقی می تواند به وقت و به جای خود به آن رسیدگی کرده و تصمیم گیری کند. البته گاهی آنقدر در این بحث ها تأخیر به وجود می آید که از موضوعیت می افتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه توجه به حسابرسی مبتنی بر عملکرد از موضوعات مهم دیگر است، بیان داشت: ما حتماً به دنبال اصلاح ساختار بودجه هستیم و همه امکانات خود را برای اجرای آن در برنامه پنج ساله هفتم جمع کرده ایم اما همین چند نکته می تواند بخش قابل توجهی از کسری و ناترازی عملیاتی را اصلاح کند که برخی از آنها به دلیل عمل نکردن به قانون و یا سلیقه ای عمل کردن به قانون است، لذا ناترازی به دلیل نبود منابع نیست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت هوشمندسازی، شفاف سازی، کارآمدسازی و مردمی سازی که کلید حل این مسائل بوده و باید با هم پیش برود، گفت: این شاخصه ها زمانی می تواند کارآمد باشد که بر بستر هوشمندسازی حرکت کند. من با تجربه این را عرض می کنم که بسیاری از نابسامانی های مدیریتی و بی انضباطی مالی و ضعف مدیریتی را در هر بخشی که توفیق حضور داشتم، چه از مجموعه وسیعی همچون قرارگاه سازندگی، چه در حوزه نیروهای مسلح و چه بیرون از آن در شهرداری، نیروی انتظامی و هر کجا که بودم با تکیه بر هوشمندسازی توانستیم برطرف کنیم و موفقیت هایی را کسب کنیم لذا امروز نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-01-17 11:23

افزودن دیدگاه جدید