کد مطلب: 

276202

فعلا امکان تماس از طریق پروکسی واتس‌اپ امکان‌پذیر نیست

با امکان جدید واتس‌اپ برای دور زدن فیلترینگ، کاربرانی که با استفاده از پروکسی وارد واتس‌اپ می‌شوند، فقط می‌توانند پیام ارسال و دریافت کنند و امکان تماس صوتی و تصویری از طریق پروکسی واتس‌اپ فعلا امکان‌پذیر نیست.
فعلا امکان تماس از طریق پروکسی واتس‌اپ امکان‌پذیر نیست

به گزارش سیتنا، واتس‌اپ روز پنجشنبه ۱۵ دی اعلام کرد که این پیام‌رسان امکان استفاده از پروکسی برای دور زدن فیلترینگ واتس‌اپ را فراهم کرده است. مدیر واتس‌اپ در یک پیام توییتری، ضمن تبریک سال نو میلادی گفت: «در حالی که بسیاری از ما با ارسال پیام به عزیزانمان در واتس‌اپ [سال نو را] جشن گرفتیم، میلیون‌ها نفر در ایران و کشورهای دیگر همچنان از حق برقراری ارتباط آزادانه و خصوصی محروم‌اند.»

واتس‌اپ اعلام کرده است که هنگام اتصال به واتس‌اپ با پروکسی، همچنان ارتباطات رمزنگاری سرتاسری می‌شود. بدین صورت تنها فرستنده و گیرنده می‌توانند پیام‌های ردوبدل‌شده را بخوانند.

پروکسی به عنوان یک واسطه بین سرویس و اینترنت عمل می‌کند. بدین معنا که اگر واتس‌اپ در منطقه‌ای مسدود شده‌ باشد، افراد می‌توانند با وارد کردن آدرس یک پروکسی فعال از طریق سرور پروکسی به سرویس مدنظر وصل شوند. واتساپ سرورهای پروکسی به کاربران ارائه نمی‌دهد؛ یعنی افراد باید یک پروکسی فعال را از منابع مختلف دریافت و سپس آدرس آن را در برنامه وارد کنند.

کسانی که با استفاده از پروکسی وارد واتس‌اپ می‌شوند، فقط می‌توانند پیام ارسال و دریافت کنند و امکان تماس صوتی و تصویری از طریق پروکسی واتس‌اپ فعلا امکان‌پذیر نیست.

برای فعال سازی پروکسی باید از آخرین نسخه واتس‌اپ استفاده کنید.

برای وارد کردن پروکسی در دستگاه‌های اندروید، مطابق تصویر زیر به بخش تنظیمات بروید. سپس از طریق منو Storage and Data وارد بخش Proxy شوید. گزینه Use Proxy را لمس کنید، به بخش Set Proxy بروید و آدرس پروکسی را وارد و ذخیره کنید. در صورت اتصال موفق، یک تیک سبز به نشانه فعال شدن پروکسی نمایش داده می‌شود. اگر تیک سبز نمایش داده نشد، یعنی آدرس را اشتباه وارد کرده‌اید یا آنکه پروکسی به هر دلیلی کار نمی‌کند. این صورت لازم است آدرس پروکسی را حذف و یک آدرس جدید وارد کنید.

فعلا امکان تماس از طریق پروکسی واتس‌اپ امکان‌پذیر نیست

فعلا امکان تماس از طریق پروکسی واتس‌اپ امکان‌پذیر نیست

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-01-11 12:20

افزودن دیدگاه جدید