کد مطلب: 

276109

تشدید رقابت میان خطوط هوایی فعال در بازار آمریکا

شرکت هواپیمایی دلتا اعلام کرد که از ماه آینده ارائه اینترنت بی‌سیم رایگان را در پروازهای خود آغاز می‌کند؛ اقدامی که به باور کارشناسان صنعت حمل و نقل می‌تواند آغازگر دور تازه‌ای از رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی باشد.
 شرکت‌های هواپیمایی

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، ادوارد باستین، مدیر اجرایی شرکت آمریکایی دلتا گفت که خدمات اینترنت رایگان از ابتدای فوریه در حدود ۸۰ درصد از پروازهای داخلی این شرکت ارائه خواهد شد و تا پایان سال جاری میلادی نیز ارائه این خدمت به تمامی پروازهای داخلی و بین‌المللی آن تسری پیدا خواهد کرد.

البته شرکت هواپیمایی جت‌بلو (JetBlue) مدت‌هاست که پروازهای خود را به سیستم اینترنت بی‌سیم مجهز کرده و با وجود این که در زمینه ارائه پروازهای ارزان‌قیمت فعالیت می‌کند ولی مسافران پروازهای این شرکت می‌توانند به طور رایگان از اینترنت استفاده کنند.

اما رقیب اصلی جت‌بلو یعنی شرکت هواپیمایی سَئوث‌وست (Southwest) به جای ارائه اینترنت رایگان، دریافت هزینه اضافی برای چمدان، تغییر زمان پرواز و ارائه نوشیدنی غیرالکلی در طول پرواز را متوقف کرده است.

تشدید رقابت میان خطوط هوایی فعال در بازار آمریکا پس از آن شدت گرفت که پیت بودجج، وزیر ترابری ایالات متحده تابستان گذشته و در پی لغو کامل محدودیت‌های کرونایی با ارسال نامه‌ای از آنها خواست تا پیش از راه‌اندازی سامانه نظارتی آنلاین برای بررسی و مقایسه تعداد پروازهای لغو شده و دارای تاخیر، سطح ارائه خدمات خود را به مشتریان ارتقاء دهند.

بر همین اساس، ۱۰ شرکت هواپیمای بزرگ آمریکا یعنی دلتا، آمریکن، یونایتد، سَئوث‌وست، آلاسکا، جت‌بلو، اسپیریت، فرانتیر، الیجنت و هاوایی متعهد شدند تا در قبال تاخیر یا لغو پروازها نسبت به رزرو مجدد پرواز به صورت رایگان در شبکه پروازی خود یا خطوط هوایی دیگر، ارائه وعده‌های غذایی یا کوپن‌های نقدی در صورت لغو یا تاخیر بیش از سه ساعته پرواز، اقامت رایگان در هتل برای تاخیر یا کنسلی یک شبه و حمل و نقل زمینی رایگان به هتل، اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-09 08:36

افزودن دیدگاه جدید