کد مطلب: 

276077

بیکاری ۲۰ درصدی شاغلان فضای مجازی در پی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی جهانی

مطالعه آماری استارتاپ خدمات کاریابی جاب ویژن نشان می‌دهد که به دلیل فیلترینگ شبکه‌‌های اجتماعی جهانی در بیش از سه ماه و اندی اخیر، از هر پنج نفر شاغل در فضای مجازی، یک نفر کار خود را از دست داده است.
 فیلترینگ

به گزارش سیتنا و بر اساس گزارش جدید سایت جاب ویژن، محدودیت های اینترنتی، مجموعه‌ای از آثار نامطلوب مانند تعدیل نیرو، افزایش نااطمینانی از آینده، کاهش حقوق و دستمزد و توقف برنامه‌های توسعه‌ای را در پی داشته است.

این وب‌سایت نموداری را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ۴۶ درصد (نزدیک به نیمی) از سازمان‌ها به دلیل محدودیت‌های اینترنتی اخیر، بیش از نیمی از برنامه‌های جذب نیرو و استخدام خود را متوقف کرده یا به تعویق انداخته‌اند و حدود ۸۰ درصد سازمان‌ها، برنامه‌های جذب و استخدام خود را کاهش داده‌اند. ۴۵ درصد از بنگاه‌ها یا کسب و کارهایی که به اینترنت وابسته‌اند، تصمیم به کاهش پرداختی‌شان به کارکنان گرفته‌اند یا مجبور به پرداخت با تاخیر دستمزدها شده‌اند.

یافته‌های آماری جاب‌ویژن نشان می‌دهد، طی این مدت، از هر پنج نفر یک نفر کار خود را از دست داده و ۱۶ درصد شاغلان در این حوزه هم انتظار دارند به‌زودی از کار اخراج شوند.

محدودیت‌های اینترنتی بیشترین آسیب را به طراحان گرافیک و موشن‌گرافی زده است. متخصصان دیجیتال مارکتینگ و سئو، بازرگانی و تجارت، مدیر محصول و تولید محتوا هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

در همین حال، این گزارش نشان می دهد که بیش از نیمی از اخراج‌ها به شکل مستقیم نتیجه محدودیت دسترسی به اینستاگرام بوده است. در همین زمینه نزدیک به ۸۰ درصد از کسانی که کار خود را از دست داده‌اند، باور دارند که محدود شدن دسترسی به اینستاگرام، دلیل اصلی اخراج‌شان بوده است.

بیکاری ۲۰ درصدی شاغلان فضای مجازی در پی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی جهانی

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-01-08 11:24

افزودن دیدگاه جدید