کد مطلب: 

275320

هر آنچه باید درباره سوپر اپلیکیشن روبیکا بدانید

روبیکا برنامه ای چند منظوره است که کاربران با نصب آن بر روی گوشی‌های هوشمند خود می توانند فعالیت های روزمره خود را انجام دهند.
هر آنچه باید درباره سوپر اپلیکیشن روبیکا بدانید

به گزارش سیتنا، پیشرفت تکنولوژی زمینه ساز گسترش و استفاده بیشتر از امکانات آنلاین شده است و این اتفاق دو دلیل اصلی دارد، دلیل اول کمبود زمان که همه ما در کارهای روزمره خود داریم و به دنبال راه آسان تر و سریع تر هستیم و دلیل دوم این است که اپلیکیشن ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و کاربران خود را جذب کارایی های جدیدی که به خود می افزایند، می کنند. روبیکا یکی از این اپلیکیشن هاست؛ برنامه ای چند منظوره که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود و با داشتن امکانات مختلف به کاربران این فرصت را می دهد تا فعالیت های روزمره خود را انجام دهند.

بررسی روبیکا و امکانات آن

روبیکا یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی است که تلاش می‌کند با ارائه سرویس‌ به کاربرانش کمک کند تا فعالیت‌های روزمره خود را به شکلی ساده‌تر انجام دهند. از جمله این امکانات می توان به پرداخت قبض، تماشای برنامه های ورزشی تلویزیون، تماشای فیلم و سریال، برقراری ارتباط با سایر کاربران و فعالیت های آموزشی اشاره کرد.

بخش های مختلف روبیکا به شرح ذیل است:

پیام رسان

روبیکا
 
در قست پیام رسان، امکان ارسال پیام، ایجاد گروه و تشکیل کانال وجود دارد تا کاربران بتوانند با هم در ارتباط باشند؛ این بخش شباهت زیادی به پیام رسان‌های واتساپ و تلگرام دارد.

روبینو

بخش روبینو نیز با شبیه‌سازی پروفایل اینستاگرام، به کاربران اجازه می‌دهد محتوای تصویری مخصوص به خود را در این اپلیکیشن منتشر کنند. این قسمت درست مانند فضای اینستاگرام دارای دو بخش پست و استوری است که کاربر می‌تواند عکس‌های خود را از طریق این دو بخش با سایر کاربران اپلیکیشن روبیکا به اشتراک بگذارد.

تنظیمات

در بخش تنظیمات می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود مثل نام، شناسه کاربری، عکس پروفایل و بیوگرافی را مشخص نمود، همچنین تنظیمات ظاهری برنامه، تنظیمات ذخیره‌سازی داده‌ها، بخش حریم خصوصی و امنیت، تاریخچه پیام‌ها و تماس‌ها، اعلان‌ها و بخش کنترل والدین نیز در همین بخش قرار دارند که کاربر می‌تواند براساس خواسته های خود آن‌ها را تنظیم کنند.

ویترین

بخش ویترین مشابه بخش اکسپلور در پلتفرم اینستاگرام است و از طریق آن می‌توانید به صورت تصادفی عکس و ویدئوهایی که دوست دارید را تماشا کنید. در بالای همین بخش نیز قسمت جست‌وجو وجود دارد که با بررسی موضوع دلخواه خود می‌توانید به عکس و فیلم‌هایی در ارتباط با همان موضوع دست پیدا کنید.

بخش‌های پیشنهادی خود برنامه روبیکا نیز در این قسمت عبارتند از فروشگاه، سرگرمی، ورزشی، دانستنی، مد و پوشاک، آشپزی، آرایش و زیبایی، فیلم و موسیقی، طبیعت و گردشگری، خودرو، هنر و مذهبی که از طریق آن‌ها می‌توانید محتوای تصویری مختلفی را مشاهده کنید.

سرویس های روبیکا نیز به قرار ذیل است:

روبیکا

برقراری تماس
 
یکی از قابلیت‌هایی که در قسمت برقراری تماس وجود دارد، امکان برقراری تماس صوتی با سایر کاربران این اپلیکیشن است؛ که همان مخاطبین ذخیره شده در تلفن است و می‌توانید کاربر جدید نیز به  این لیست اضافه کنید.

فیلم و سریال

روبیکا

در این بخش امکان تماشای فیلم و سریال‌های ایرانی، انیمیشن، فیلم و سریال‌های هندی، فیلم و سریال‌های کره‌ای، فیلم‌های پلیسی، فیلم‌های اکشن، مستند، فیلم‌های کمدی، فیلم‌های ترسناک، فیلم‌های ویژه ناشنوایان و تئاتر از جمله برخی گروه‌های موجود در بخش فیلم و سریال اپلیکیشن روبیکا هستند.

تماشای این برنامه‌ها برای کاربران همراه اول و ایرانسل نیز رایگان است. یک بخش دیگر نیز در همین قسمت به انیمیشن‌ها اختصاص دارد که کاربران کودک و نوجوان می‌توانند از آن استفاده کنند. روبیکا به والدین این امکان را می‌دهد که بتوانند بخش‌های مختلف این اپ را برای فرزندان خود از دسترس خارج کنند، بنابراین کودکان و نوجوانان با کنترل والدین می‌توانند از دیدن انیمیشن‌های موجود در روبیکا لذت ببرندکه این ویژگی هادر پلتفرم های مختلف عرضه می شود و طبق بررسی‌ها اکثر سریال‌های محبوب و پرطرفدار و فیلم‌های روز در این اپلیکیشن وجود دارد.

در روبیکا، ارایه دهندگانی همچون آیو، فیلیمو، فیلم نت، تی‌وی نت، سیمای همراه، فن آوا، اپیدو و آکواریوم حضور دارند که بسیاری از فیلم و سریال‌های ارائه شده توسط آن‌ها در برنامه روبیکا به صورت رایگان عرضه می‌شود.

کانال های پرمخاطب

کانال‌های پرمخاطب روبیکا نیز در بخش سرویس‌ها شامل کانال رسمی افراد، برنامه‌ها و کسب و کارهای مختلف است. کانال ایران‌خودرو، دیرین‌دیرین، کانال ورزش سه و دیجی تخفیف از جمله کانال‌های پرمخاطب موجود در اپلیکیشن روبیکا هستند که کاربران با عضویت در آن‌ها می‌توانند از مطالب‌شان استفاده کنند.

دربخش کانال رسمی ورزش‌سه کاربران می‌توانند از نتایج مسابقات ورزشی مختلف از جمله فوتبال به صورت لحظه‌ای باخبر شوند، همچنین پخش آنلاین شبکه ورزش سه نیز از همین قسمت قابل دسترسی است.

فروشگاه آنلاین کتاب

در فروشگاه آنلاین کتاب کاربران می‌توانند کتاب‌های الکترونیکی و صوتی مختلف را با قیمت مناسب خریداری و در فضای خود روبیکا آن‌ها را مطالعه کنند. این بخش نیز برای سهولت جستجو کاربران دارای تقسیم‌بندی‌های ویژه مثل محبوب‌ترین رمان‌های ایرانی، پرفروش‌های کودک و نوجوان، روان‌شناسی کودک و نوجوان، مهارت و سرگرمی، خاطرات، زندگینامه و کتاب‌های انگیزشی است.

کیف پول

در این بخش به کاربران اجازه داده می شود مبلغی را در کیف پول دیجیتال خود در همین برنامه اضافه کنند تا به راحتی بتوانند خریدهای درون برنامه‌شان را انجام دهند. شارژ کیف پول دیجیتال‌تان در اپلیکیشن روبیکا با هر مبلغی می‌تواند انجام شود و شما با این پول امکان خرید شارژ، بسته‌های اینترنت یا سایر خدمات درون‌برنامه روبیکا را دارید.

اخبار

روبیکا به کاربرانش اجازه دسترسی به محتوای خبرگزاری‌های مختلف، از جمله خبرگزاری مهر، ایسنا، تسنیم و فارس را نیز می‌دهد. به این ترتیب کاربران می‌توانند با انتخاب خبرگزاری‌های موردنظرشان اخبار آن‌ها را دنبال کنند.

دنیای احسان

در بخش دنیای احسان، کمپین‌های مختلف احسان و نیکوکاری معرفی می‌شوند و کاربر می‌تواند در هریک از این کمپین‌ها شرکت کند. برخی از این کمپین‌ها به صورت دائمی فعال هستند و در هر زمان می‌توان در فعالیت‌های آن‌ها مشارکت کرد و برخی دیگر از کمپین‌ها نیز با وقوع حادثه و اتفاقی مثل سیل یا زلزله شروع به فعالیت می‌کنند.

بخش تعاملی

بخش دیگر اپلیکیشن روبیکا، قسمت تعاملی آن است که به صورت یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام عمل می‌کند. کاربر پس از ورود به این بخش با لیست برنامه‌های مختلف و همچنین بازیگران و هنرمندان گوناگون روبرو می‌شود که می‌تواند با کلیک کردن روی هر کدام از آن‌ها، وارد صفحه اختصاصی‌شان شود و با برنامه یا هنرمند مورد علاقه خود ارتباط داشته باشد و می توان در این بخش لایک و کامنت گذاشت.

موسیقی

بخش موسیقی قسمت دیگری از روبیکا است که پس از ورود به بخش موزیک یا همان مگاموزیک با لیستی از خواننده‌های مختلف در سبک‌های متفاوت روبرو می‌شوید که می‌توانید با انتخاب هر کدام از آنها به آثار دسترسی داشته باشید و به صورت رایگان از آن‌ها استفاده نمایید.

باشگاه روبیکا

کاربران اپلیکیشن روبیکا برای کسب امتیاز در باشگاه روبیکا می‌بایست فعالیت‌هایی از جمله: دعوت از دوستان، فعالیت در بخش شبکه تعاملی، فعالیت در پخش زنده، فعالیت در بخش فیلم و فعالیت در بخش موسیقی انجام دهند که امتیاز هر قسمت به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

درامدزایی در روبیکا

لازم است به این نکته اشاره کنیم که سرویس درآمدزایی روبیکا چندان جدید هم نیست و بر خلاف تصور همه، از چند سال پیش هم فعال بوده است. در گذشته، سیستم درآمدزایی روبیکا بر اساس ترافیک مصرفی کاربران محاسبه می شد. درآمد شما از کانال‌تان در روبیکا با افزایش ترافیک مصرفی کاربران در کانال، افزایش پیدا می‌کرد. این سیستم باعث شده بود تا درآمدزایی برای کانال‌هایی که روی محتواهای متنی و عکس‌محور تمرکز دارند، مثل کانال‌های خبری به‌شدت محدود و کمرنگ باشند. این مسئله به‌شدت برای روبیکا حاشیه‌ساز شده بود و خیلی از کاربران معتقد بودند که این سیستم، تنها به نفع کانال‌هایی است که در آن‌ها محتواهایی چون فیلم‌های سینمایی منتشر می‌شوند چرا که، حجم بالایی دارند با این حال، پس از اعلام نارضایتی شدید کاربران از این سیستم درآمدزایی، روبیکا برای مدتی به‌کلی سیستم درآمدزایی خود را از دسترس خارج کرد. در حالی که برخی معتقد بودن روبیکا به‌کلی تصمیم به تعطیلی سرویس درآمدزایی خود گرفته، شاهد بازگشت کسب درآمد از روبیکا هستیم و اتفاقا تغییراتی جالب در آن ایجاد شده که می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا قابل‌توجه باشد.

روش های درآمد زایی در داشبورد

روش اول: کسب درآمد بصورت مستقیم است.

روش دوم: کسب درآمد بصورت غیر مستقیم است.

شما می توانید با ساخت پیج استاندارد در قسمت روبینو و ارسال و پست مطالب (شبیه اینستاگرام، ،یاکانال تلگرام ) صفحه ای برای خود ساخته و سپس در کانال خود شروع به بارگذاری محتوا و مطالب مفید کنید.
سرویس جدید درآمدزایی روبیکا با خود ویژگی‌های جدیدی را به همراه داشته که یکی از آن‌ها، پیشخوان یا داشبورد کسب درآمد است. این داشبورد در حقیقت نقش یک دفترچه آماری را ایفا می‌کند و به شما اطلاعاتی کلی از وضعیت کسب درآمدتان می‌دهد. دسترسی به این پیشخوان از طریق صفحه اصلی روبیکا امکان پذیر است. با توجه به وجود بخشی تحت عنوان جریمه در این پنل، می‌توان برداشت کرد که عدم رعایت قوانین می‌تواند منجر به کسر از درآمد کانال شما شود. علاوه‌بر پیشخوان یا داشبورد کسب درآمد روبیکا، برای هر کانال در روبیکا یا روبینو نیز یک پیشخوان جداگانه در نظر گرفته شده تا با استفاده از آن بتوانید به ریز عملکرد همان کانال به‌صورت مجزا دسترسی داشته باشید. وجود این داشبوردهای منحصربه‌فرد به افرادی که از چندین کانال درآمدزایی دارند، کمک زیادی در زمینه تفکیک جزئیات از هم می‌کند.

مسابقه روبیکا

روبی کوییز مسابقه ای هیجان انگیز و پر استرس که در رابطه با اطلاعات عمومی است. این مسابقه شبانه با 15 سوال اطلاعات عمومی شما را به چالش می کشد و در هر مرحله شما باید جواب صحیح را در یک ثانیه انتخاب کنید و در غیر این صورت حذف می شوید و هر شب به برندگان مسابقه جوایز 500 میلیون ریالی داده می شود.

انتهای پیام

گزارش از زهرا شباب دلیر

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.6 (17 رای)
سیتنا 3
2022-12-19 13:26

افزودن دیدگاه جدید