کد مطلب: 

275149

کارگروه اینترنت اشیاء اتاق ایران در مرکز ملی فضای مجازی صاحب کرسی شد

نایب‌رئیس کارگروه اینترنت اشیاء کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران، گفت: اختصاص یک کرسی به این کارگروه در مرکز ملی فضای مجازی به عنوان صدای بخش خصوصی می‌تواند تسهیل‌گر پیگیری موضوعات مورد نظر کارگروه باشد و قرار است در جلسات آتی مرکز نیز از نماینده اتاق بازرگانی برای نظرخواهی و کارشناسی موضوعات مربوطه دعوت شود.
مرکز ملی فضای مجازی

به گزارش سیتنا، در نشست کارگروه اینترنت اشیاء کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران، میثم صالحی نایب‌رئیس این کارگروه از اختصاص یک کرسی در مرکز ملی فضای مجازی به نماینده این کارگروه به عنوان نماینده بخش خصوصی خبر داد.

پیش از این اعضای این کارگروه در مکاتباتی با مرکز ملی فضای مجازی، درخواست کرده بودند که یک کرسی در جایگاه تصمیم‌سازی در جلسات این مرکز به نماینده بخش خصوصی اختصاص داده شود که با این درخواست موافقت شد.

صالحی که در اولین جلسه مرکز ملی فضای مجازی بعد از این تصمیم حاضر شده بود توضیح داد: در این جلسه که با حضور معاون اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی و نمایندگانی از وزارت راه، وزارت صمت، پلیس فتا و پلیس راهور، رایتل، ایرانسل و همراه اول و... برگزار شد، موضوع مواد 3-9 دستورالعمل به‌کارگیری خدمات شبکه‌های ارتباطی جهت کمک به توسعه صنعت خودروهای متصل مورد بحث قرار گرفت که به عنوان نماینده کارگروه IoT اتاق ایران، نظرات بخش خصوصی در رابطه با ایرادات وارد بر این دستورالعمل را مطرح کردم.

او افزود: جایگاه سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در حوزه اینترنت اشیاء و لزوم در نظر گرفتن نقش تمامی ذینفعان این حوزه قید شده در دستورالعمل مذکور بدون ایجاد هرگونه انحصار، لزوم در نظر گرفتن رضایتمندی مالکان خودرو در فرآیند ذخیره‌سازی و استفاده از داده‌ها در دستورالعمل، بخش‌بندی داده‌های امنیتی و ایمنی که متفاوت و تفکیک‌پذیرند و حقوق بخش خصوصی در این اکوسیستم شدند؛ از جمله ایراداتی بود که به آن‌ها اشاره کردم.

او گفت: اخذ این کرسی توسط اتاق بازرگانی به عنوان صدای بخش خصوصی می‌تواند تسهیل‌گر پیگیری موضوعات مورد نظر کارگروه باشد و قرار است در جلسات آتی مرکز نیز از نماینده اتاق بازرگانی برای نظرخواهی و کارشناسی موضوعات مربوطه دعوت شود.

در ادامه جلسه سایر اعضا کارگروه بر لزوم هم‌افزایی و هم‌صدایی بخش خصوصی و پیگیری مطالبات با صدایی واحد برای رسیدن به نتیجه مؤثر تأکید کردند. در این جلسه مقرر شد جلسات کارگروه به طور پیوسته و به فواصل زمانی حدود یک ماه با هدف تبادل اطلاعات، هم‌فکری و هم‌افزایی برگزار شده و موضوع بررسی قوانین و مقررات حوزه IoT همچنان در دستور کار این کارگروه باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-12-12 15:36

افزودن دیدگاه جدید