کد مطلب: 

274974

دستورات رئیس جمهور به وزارت اقتصاد؛ از حمایت از دانش بنیان‌ها تا اینترنت اشیاء

طبق دستورات چهار گانه رئیس جمهور، استفاده از ابزارهای نوین، جلوگیری از ایجاد انحصار، بکارگیری فناوری‌های جدید و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بایستی در دستور کار وزارت اقتصاد، معاونت علمی و بیمه مرکزی باشد.
دانش بنیان‌ها

به گزارش سیتنا، ابراهیم رئیسی در پیامی مکتوب، با اشاره به حوزه دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اعلام کرده است، باید به توسعه این صنعت پرداخت و سیاستها و سازوکارهای لازم در این راستا تدوین و اجرایی شود. دانش بنیان بودن یعنی تولید متکی بر خلاقیت نوآوری و دانش و ایجاد الگوهای کسب و کار در دوران تحول و ورود فناوریهای جدید به صنعت بیمه فعالان این بخش باید ضمن حفظ مشتریان خود با عرضه محصولات و خدمات جدید و با به کارگیری فناوریها و روشهای نوین از قبیل هوش مصنوعی یادگیری ماشینی کلان داده‌ها و اینترنت اشیاء در ارائه خدمات و محصولات برای حداکثرسازی رضایتمندی  گامهای بلندی را بردارند اکنون باید به توسعه این صنعت پرداخت و سیاستها و سازوکارهای لازم در این راستا تدوین و اجرایی شود.

بر این اساس ضروری است رویکردهای ذیل در صنعت بیمه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد:

1- ابزارهای نوین و روشهای جدید بیمه‌ای برای پوشش مخاطرات فعالیتهای دانش بنیان و همچنین طراحی و مشوقهای لازم برای بکارگیری آنها در شرکتهای دانش بنیان ارائه شود. 

2- از ایجاد انحصار در صنعت بیمه جلوگیری کرده و مجوزهای لازم برای فعالیت شرکتهای نوپای بیمه ای که به ارائه روشهای نوین بیمه‌ای میپردازند، فراهم شود. 

3- از فناوری‌های جدید و توانمندیهای شرکتهای دانش بنیان به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در زنجیره ارزش خدمات بیمه ای به ویژه برای تقاطع اطلاعات، انجام دقیق ارزیابیها و محاسبات بیمه ای کاهش هزینه های بیمه ای و افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات بیمه‌ای استفاده حداکثری صورت گیرد.

4- پوشش بیمه‌ای لازم برای گسترش صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی شرکتهای دانش بنیان فراهم شود. 

لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه ای زمینه‌های لازم را برای اجرای رویکردهای مذکور فراهم نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-12-07 12:00

افزودن دیدگاه جدید