کد مطلب: 

274927

سامانه ارتباطی مرکز بازرسی، زمان رسیدگی به شکایات را کاهش داد

رئیس مرکز بازرسی و نظارت شرکت مخابرات ایران گفت: سامانه‌های مختلف ارتباطی و پاسخگویی مرکز بازرسی موجب کاهش زمان رسیدگی به شکایات شده است و علی رغم افزایش موارد وصولی به بازرسی به دلیل سهولت ارتباط گیری، میانگین زمان پاسخگویی و حل مشکل موارد مربوط به بازرسی بیش از هشت برابر در یک سال گذشته کاهش یافته است.
سامانه ارتباطی مرکز بازرسی

به گزارش سیتنا، مهندس فیضی ضمن تشریح فعالیت های مختلف مرکز بازرسی در یک سال گذشته عنوان کرد: این مرکز، دارای پایدارترین درگاه پاسخگویی به مشکلات کارکنان و مشتریان مخابرات است و بر اساس بررسی های صورت گرفته و تحلیل های به عمل آمده در خصوص روند پیگیری وپاسخگویی به شکایات مشتریان از جمله در بخش های ستاد و مناطق، با راه اندازی این سامانه دگرگونی اساسی در نحوه پاسخگویی به مشکلات کاربران و پیگیری موارد مختلف مربوط به کارکنان و مشتریان به وجود آمده است.

وی افزود: با راه اندازی این سامانه، روند رسیدگی به شکایات در سطح کشور ساختارمند شده و امکان شناسایی نقاط ضعف و بر طرف کردن آن در حوزه های فنی و غیرفنی و نیازمندی های مشتریان ایجاد شده است.

فیضی افزود : از تمام مخاطبان، مشتریان و کارکنان مخابرات درخواست می کنیم کلیه مشکلات، انتقادات، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش های نحوه عملکرد و ارزیابی خدمات شرکت مخابرات در حوزه های ثابت، دیتا و مخابرات های استانی، در سامانه "رسیدگی به درخواست ها و شکایات مخابرات” به نشانی bazresi.tci.ir ثبت و پیگیری کنند.

وی با تشریح مزیت های این سامانه گفت: ثبت درخواست از طریق سامانه بازرسی، موجب انسجام رسیدگی به درخواست های مخاطبان در موارد مرتبط با مخابرات شده و علاوه بر آن، تمام کاربران با دریافت کد پیگیری خود و استفاده از آن در مراحل بعدی می توانند از وضعیت درخواست و ثبت مشکل خود آگاه شده و در زمان حل مشکل نیز سریعا از طریق سامانه آگاهی پیدا می کنند.

رئیس مرکز بازرسی و نظارت شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: سامانه بازرسی هم موجب رفع ایرادات و مشکلات مخابرات مناطق شده و هم بر اثر پیگیری نظام مند تیکت ها، مشکلات کمبود امکانات در حوزه ستادی مانند موارد مختلف قطعی ناشی از سرقت تجهیزات مخابراتی به سرعت شناسایی شده و راهکار لازم برای مقابله با این موارد و ارجاع آن به بخش های مرتبط شرکت به سرعت انجام می شود.

فیضی همچنین عنوان کرد: ارتباط با سامانه بازرسی اکنون از طریق تلفنی نیز امکان پذیر است و تمام مشتریان و مخاطبان یا کارکنان در سراسر کشور می توانند با استفاده از شماره تماس ۲۰۱۹۵ به این سامانه متصل شده و از طریق تلفنی نیز مسائل یا مشکلات خود را مطرح سازند.

وی افزود: در حال حاضر حداقل ۲۰ درصد از شکایت ها، در مواردی است که مستقیما به مجموعه بازرسی مرتبط نیست و با راهنمایی های انجام شده، توسط کارشناسان مرکز پاسخگویی و بازرسی به حوزه مدنظر و مرتبط راهنمایی و راه یابی می شوند.

رییس مرکز بازرسی و نظارت شرکت مخابرات ایران با توجه دادن به این نکته که ارتباط مرکز بازرسی و نظارت شرکت با بخش های مختلف درون و برون سازمان؛ به صورت تنگانگ و تعاملی است اظهار داشت: مرکز بازرسی شرکت مخابرات ایران به صورت کامل در تمام مناطق مخابراتی و معاونت های مختلف سیستم ارتباط گیری مستمر و تعریف شده ای دارد، به نحوی که بخش بازرسی به عنوان چشم بینای سازمان عمل می کند.

وی افزود: طبق برنامه مدون سال ۱۴۰۱ در ۵ماه کاری از ۳۱ استان و حوزه های بازرسی به طورکامل بازدید به عمل آمده است که در این سفرها، دو موضوع مهم شامل ایرادها و نواقص منطقه بررسی می شود.

فیضی گفت: مرکز بازرسی در بخش نواقص به عنوان پل ارتباطی تمام کمبودها را در بخش های مختلف به اطلاع حوزه ستادی می رساند تا با استفاده از شناسایی نقاط ضعف، مشکلات مختلف منطقه حتی الامکان شناسایی شده و در حل و چاره جویی آن حداکثر تلاش ممکن به عمل آید.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت های مهم حوزه بازرسی ، کاهش قابل ملاحظه زمان پاسخگویی و حل مشکل به حداکثر چهار روز کاری است، اضافه کرد: روش هایی مانند فکس، شماره مستقیم مرکز در ساعات اداری، سامانه پاسخگویی حوزه بازرسی به آدرس bazresi.tci.ir و ای میل مرکز در اختیار تمام مشترکین و کارکنان قرار دارد.

فیضی با تشریح چگونگی برقراری ارتباط بهتر کارکنان و مشترکین با بخش بازرسی و نظارت گفت: پس از بازدیدهای استانی ، بازدید بعدی برای راستی آزمایی و صحت سنجی موارد انجام شده حداکثر تا سه ماه آینده انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ تا ۷۵ درصد مشکلات بازرسی با این فعالیت ها حل می شود گفت: حقیقتا در دوسال اخیر مرکز بازرسی با رویکردی جدید ضمن حفظ شان نظارتی خود در تحقق رضایت مندی هر چه بیشتر کارکنان و مشتریان کوشیده است که آثار آن به خوبی در حال نمایان شدن است.

فیضی در ادامه این گفتگو با تشریح بخش های مختلف سامانه اینترنتی مرکز بازرسی اعلام کرد: این سامانه با بخش ها و نوارابزارهای مختلف به صورت تخصصی مشکلات ارائه شده را در دسته بندی های مختلف احصا می کند تا با استفاده از ارتباط تعاملی و کد پیگیری ارسال شده، مخاطبان مراحل حل مشکل و مورد درخواستی خود را به صورت آنلاین و برخط مشاهده کرده و پس از آن در کوتاه ترین زمان ممکن ، نتیجه این فعالیت بازرسی و نظارتی به اطلاع فرد درخواست کننده برسد.

وی با توصیف ارتباط ویژه و تنگاتنگ حوزه بازرسی به ویژه با معاونت سرمایه انسانی با توجه به شامل شدن بخش زیادی از سوالات در این حوزه گفت: در بخش بازرسی تلاش می کنیم تا حتی الامکان بهترین و صادقانه ترین ارتباط را با تمامی مخاطبان اعم از مشتریان و کارکنان بر قرار سازیم تا به نتیجه مناسب و به نفع سازمان برسیم.

رئیس مرکز بازرسی و نظارت شرکت مخابرات ایران با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه مجموعه ای به گستردگی شرکت مخابرات ایران برای حل مشکلات و به حداقل رساندن موارد شکایت خاطرنشان کرد: تمام همکاران مجموعه بازرسی و نظا رت شرکت مخابرات ایران در سطوح ستادی و استانی، در تلاش هستند تا ضمن تسریع در رسیدگی به موارد مطروحه از بخش های مختلف، همیار و کمک کننده به تمام بخش های مختلف شرکت مخابرات برای ایجاد تمرکز در پاسخگویی و رفع سریع مشکلات با نظارت علمی، هدفمند و مستمر باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (4 رای)
سیتنا 5
2022-12-06 10:22

دیدگاه‌ها

تصویر شاپور صالحی
با سلام در خصوص کاهش زمان رسیدگی به شکایات والا ما تقاضای رسیدگی کرده که رسیدگی نشد هیچ حالا مخابرات از ما شکایت کرده و با اینکه از راههای قانونی تقاضای رسیدگی کرده بودیم. باتشکر
ارسال شده توسط شاپور صالحی در 30 تير 02 - 15:12
تصویر مهدی
تلفن منزل من حدود 2ماه که قطع 1000بار رفتم مخابرات اصلا انگار نه انگار
ارسال شده توسط مهدی در 30 فروردين 02 - 11:12
تصویر شاپور صالحی
با سلام احتراما در خصوص فعالیت نصب دکل مخابرات یکی از اپراتورهای همراه که فاقد مجوز شهرداری و حفاظت محیط زیست و بهداشت بوده با ۱۶متر فاصله که علیرغم بازدیدهای میدانی و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست کشور و متاسفانه با ثبت شکایات عدید الکترونیکی ساکنین و تاکنون رسیدگی نشده و اکثر با پیامک شکایت شما بایگانی شد. با تشکر
ارسال شده توسط شاپور صالحی در 28 دى 01 - 04:47

افزودن دیدگاه جدید