کد مطلب: 

274759

دسترسی به اینترنت 5G در زمان پرواز ممکن شد

کمیسیون اروپا قصد دارد تکنولوژی اینترنت 5G را به وسیله پایگاه‌های سلولی که به هواپیما متصل هستند به مسافران برساند تا آنها بتوانند در حین پرواز به این اینترنت پرسرعت متصل شوند.
اینترنت 5G

به گزارش سیتنا، کمیسیون اروپا اعلام کرد که مسافران می‌توانند از خدمات اینترنت 5G متصل بر هواپیما استفاده کنند.

دسترسی به اینترنت 5G در زمان پرواز توسط تکنولوژی‌های اروپایی و بوسیله کمیسیون اروپا ممکن شد. این کمیسیون قصد دارد تکنولوژی اینترنت 5G را به وسیله پایگاه‌های سلولی که به هواپیما متصل هستند به مسافران برساند تا آنها بتوانند در حین پرواز به این اینترنت پرسرعت متصل شوند. این اتصال از طریق ماهواره با شبکه‌های زمینی انجام می‌شود.

5G امکان ارائه خدمات نوین به مردم را فراهم می‌کند و فرصت‌های رشد را در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار می‌دهد. دیگر برای اتصال فوق‌سریع و با ظرفیت بالا حتی آسمان محدودیت محسوب نمی‌شود.

اعلامیه کمیسیون اروپا جزئیاتی در مورد زمان دقیق ارائه خدمات 5G در پروازها ارائه نکرده است.

اینکه در گذشته از مسافران خواسته می‌شد هنگام پرواز دستگاه خود را روی «حالت هواپیما» قرار دهند، اما این قوانین در سال‌های اخیر تقلیل یافته‌اند. آژانس امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا دستورالعمل خود را به گونه‌ای به‌روزرسانی کرده است که هواپیمایی‌ها دیگر مجبور نیستند مسافران را به دلایل امنیتی ملزم به استفاده از حالت هواپیما کنند.

حالت هواپیما اتصال سلولی را محدود می‌کند اما تکنولوژی‌های اتصال بی‌سیم از جمله وای‌فای و بلوتوث می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی می‌گوید: «از آنجا که فرکانس 5G حین پرواز با فرکانس ارتباطات اتاقک خلبان متفاوت است، هیچ‌گونه مشکل امنیتی ایجاد نخواهد شد. گوشی‌ها از طیف 5GHz و بالاتر و هواپیماها از طیف 4.2-4.4 GHz برای اتصال استفاده می‌کنند.»

با این حال رابطه صنعت هواپیمای و تکنولوژی 5G در آمریکا متفاوت است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی‌ ایالات متحده اوایل سال جاری در مورد استفاده از طیف جدید 5G در نزدیکی فرودگاه‌ها و خطر آن برای تجهیزات حساس پرواز اظهار نگرانی کردند.

در نتیجه این نگرانی‌ها عرضه طیف جدید 5G به اواسط سال آینده موکول شده است تا شرکت‌های هواپیمایی زمان کافی برای به‌روزرسانی تجهیزات هواپیماها داشته باشند. بلومبرگ نیز اشاره کرده است که FCC برنامه‌های سال ۲۰۲۰ خود را به دلایل «امنیت ملی و ایمنی» متوقف کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-11-30 12:20

افزودن دیدگاه جدید