کد مطلب: 

274409

روی خوش شاد به کسب‌وکارهای آموزشی

پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای تبدیل شاد به زیست بوم آموزش مجازی نظام آموزش و پرورش، مقرر شد که خدمات آموزشی در قالب بخش خدمات افزوده به شاد اضافه گردد تا ارائه دهندگان خدمات آموزشی و تولیدکنندگان محتوا بتوانند در این بستر فعالیت های خود را عرضه کرده و به دست مخاطبان برسانند. خدماتی که به بخش خدمات پایه شاد، افزوده می شود رایگان نبوده و تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان خدمات می توانند از طریق «مصرف ترافیک» یا «فروش تک محصولی» درآمد کسب کنند.
روی خوش شاد به کسب‌وکارهای آموزشی

به گزارش سیتنا، در شبکه شاد به عنوان دستیار نظام آموزش و پرورش تاکنون بیش از 26 میلیون نصب داشته و در حال حاضر نزدیک 7 میلیون کاربر فعال روزانه و بیش از 15 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. بنابراین با توجه به ظرفیت بزرگی که در شبکه شاد وجود دارد، می تواند بستر مناسبی جهت تسهیل کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه‌های آموزشی باشد و از پتانسیل آن برای ایجاد بخشی تحت عنوان خدمات افزوده استفاده کرد.

خدمات افزوده که با نام شادبوم در شبکه شاد راه اندازی شده است، دو هدف اصلی را دنبال می‌کند. نخست اینکه، با راه‌اندازی این بخش، می‌توان تولیدات کمک‌آموزشی و تربیتی تولید شده توسط کسب‌وکارها را به صورت هدفمند و با جهت مشخص به کاربران ارائه کرد. از طرف دیگر با راه‌اندازی این بخش، کسب و کار سازمان ها و شرکت های مختلف، در یک بستر مناسب و پرمخاطب که عمده کاربران آن کودکان و نوجوانان هستند، حمایت می‌شود. بنابراین و با توجه به حضور بخش عمده مخاطبان کسب‌وکارهای کمک اموزشی، بسیاری از اشخاص و شرکت‌ها که به دنبال بستری مناسب برای ارائه محصولات خود هستند می توانند آن را در اختیار مخاطبان قرار دهند و به صورت هدفمند و مستقیم با مخاطب خود روبرو شده و از فضای رقابتی ایجاد شده برای رشد مجموعه خود استفاده کنند.

کسب‌وکارهای آموزشی

خدماتی که به عنوان افزوده در شاد ارائه می شود شامل خدمات آموزشی، پرورشی و پژوهشی است که مکمل و همسو با برنامه درسی مصوب در جهت تکمیل جریان یادگیری و پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان است. به طور کلی خدمات افزوده در هفت محور زیر انجام می گیرد:

•کلاس‌ها و محتواهای کمک‌آموزشی و مکمل و همسو با برنامه درسی مصوب،
•آموزش‌های مهارت‌محور علمی، اجتماعی پیشگیرانه و شغلی مکمل برنامه درسی،
•مشاوره آموزش‌های پیشگیرانه و ارتقایی و مددکاری اجتماعی فردی و گروهی به دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها،
•بازی  و سرگرمی های متناسب با مقتضیات تربیتی و سنی دانش آموزان،
•مسابقات، جشنواره‌ها و رویدادهای علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری با تایید حوزه‌های تخصصی،
•نرم‌افزارهای کتابخوان و ارائه نسخه الکترونیکی کتاب،
•خدمات زیرساخت پشتیبان از قبیل کلاس مجازی، سیستم مدیریت یادگیری (LMS)، آزمون‌ساز و موارد مشابه.

تاکنون بیش از 120 مجموعه، در فراخوان شادبوم شرکت کرده و حاصل آن ارسال بیش از 100 طرح به دبیرخانه شادبوم بوده است. همچنین بیش از هفت هزار محتوا در این بستر قرار داده شده است که درآمد آن ها بر اساس ترافیک مصرفی توسط کاربر محاسبه می شود.

کسب‌وکارهای آموزشی

اشخاص حقوقی دولتی یا غیردولتی که برحسب قانون تاسیس یا اساسنامه خود (در مورد اشخاص دولتی) و یا مطابق مجوز فعالیت صادره از مراجع ذیصلاح قانونی (برای اشخاص غیردولتی) و همچنین معلمان احراز هویت شده در سامانه یکپارچه دانش آموزی و بازنشستگان فرهنگی می توانند با مراجعه به وبسایت shadboom.com و انتخاب بخش همکاری، متقاضی ارائه حداقل یکی از خدمات ارزش افزوده باشند.

در آینده نزدیک با توجه به تجربه راهبردی شاد، درک نیازهای بازار آموزشی و پتانسیل های موجود، شادبوم می تواند نقش تسهیل گری و شتابدهی استارتاپ ها و کسب و کارها را درقالب مشاوره، سرمایه‌گذاری و ایجاد بستر عرضه محصولات ایفا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-11-19 10:45

افزودن دیدگاه جدید