کد مطلب: 

273313

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس: اگر آمریکا و عوامل خارجی از شیطنت دست بردارند، مشکلات اینترنتی کشور هم رفع می‌شود/ سهم فعالیت‌های اینستاگرامی در اقتصاد دیجیتال به پنج درصد هم نمی‌رسد

یک عضو ارشد کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر شرایط کشور، پایدار و ثابت شود که الان هم هست و عوامل خارجی همچون آمریکا که در کشور شیطنت می‌کنند کنار بروند، مشکلات اینترنتی مرتفع می‌شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس: اگر آمریکا و عوامل خارجی از شیطنت دست بردارند، مشکلات اینترنتی کشور هم رفع می‌شود/ فعالیت‌های اینستاگرامی در اقتصاد دیجیتال به پنج درصد هم نمی‌رسد

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون محدودیت های اینترنتی اخیر در کشور و آسیب وارده به کسب‌وکارهای اینترنتی، گفت: در کشور باید اهم و فی الاهم کنیم. قطعا پلتفرم‌ها وقتی کارشان محدود می‌شوند عوارضی هم به دنبال دارند و باعث آسیب به کسب و کارها می شود مخصوصا الان که به دنبال دولت الکترونیک هستیم.

وی ادامه داد: در این شرایط، محدودیت دسترسی به اینترنت و مسدود شدن برخی پلتفرم‌ها، هزینه‌ها و مشکلاتی را به وجود می‌آورد، اما وقتی اهم و فی الاهم می‌کنیم می‌بینیم به دلیل امنیت کشور که در نبود آن، نظام و کشور تهدید می‌شود، ضرورت دارد که در یک مقطع زمانی این محدودیت‌ها به وجود آیند و همچنین این محدودیت‌ها را برای حفظ امنیت کانون خانواده ضروری است.

عباسپور، خاطرنشان کرد: پلتفرم‌ها در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال، فعالیت آنچنانی ندارند و سهم فعالیت‌های اینستاگرامی در حوزه‌ی اقتصاد دیجیتال به پنج درصد هم نمی‌رسد، البته ما هم طرفدار اقتصاد دیجیتال هستیم و دولت هم راهکارهای جایگزین برای دسترسی به پلتفرم‌ها گذاشته تا فعالیت‌های اقتصادی بر بستر اینترنت همچنان فعال باشد.

وی، افزود: اگر شرایط، پایدار و ثابت شود که الان هم هست و عواملی خارجی همچون آمریکا که در کشور شیطنت می‌کنند کنار بروند، مشکلات اینترنتی مرتفع می‌شود. از طرفی وزارت ارتباطات هم به دنبال فیبرنوری است تا این دسترسی را به درب منازل برساند و زمانی که این وعده محقق شود، اینترنت پرسرعت و باکیفیت و ارزان به دست مردم می‌رسد و توسعه‌ی فیبرنوری و شبکه ملی اطلاعات را خواهیم داشت.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-10-17 11:56

افزودن دیدگاه جدید