کد مطلب: 

273281

معاون تجارت وزارت صمت: در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شده است

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شد و دیگر هیچ کسب و کاری نیاز به استعلام برای صدور مجوز خود ندارد.
معاون تجارت وزارت صمت: در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شده است

به گزارش خبرنگار سیتنا، علیرضا شاه میرزایی، در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی که در محل سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، گفت: طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به علت پاندمی کرونا استفاده از تجارت الکترونیکی افزایش پیدا کرد، از نیمه سال گذشته تا با امروز که با دولت سیزدهم همزمان بوده است، نیز رشد خوبی در زمینه تجارت الکترونیکی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شد و دیگر هیچ کسب و کاری نیاز به استعلام برای صدور مجوز خود ندارد و این سهولت در دریافت مجوز، در هیچ حوزه ای دیگری مشاهده نمی شود.

شاه میرزایی بیان کرد: محدودیت هایی همچون زمان دریافت مجوز، رسیدگی به شکایات، رسیدن به درگاه بانکی و ... از پیش پای کسب و کارها برداشته شد، لذا در حال حاضر این مراحل به صورت بر خط انجام می‌شود و دیگر مانعی برای دریافت مجوز کسب و کارها وجود ندارد.

معاون تجارت وزارت صمت اشاره کرد: اکنون سامانه هایی همچون سامانه جامع تجارت، سامانه انبار، سامانه گارانتی و... را داریم، در گذشته رویکرد به این صورت بود که دولت این سامانه ها را ایجاد می کرد و بخش خصوصی اطلاعات لازم را در آن ثبت می کرد اما در حال حاضر رویکرد وزارت صمت تغییر کرده است و تمامی کارها به بخش خصوصی واگذار شده است. بدین صورت که تمام همه فروشگاه های کشور باید به سامانه مجهز شوند و اطلاعاتی شامل شناسه، گارانتی، خرید از شرکت پخش و ... را در آن ثبت کنند تا در همین راستا به رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی نیز وارد شوند.

معاون تجارت وزارت صمت: در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شده است

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-16 13:46

افزودن دیدگاه جدید