کد مطلب: 

273278

نماینده مجلس: شرکت‌های خلاق عامل افزایش قدرت کشور در عرصه بین‌المللی است

نایب رییس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما هر چه بتوانیم توان زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت را افزایش دهیم و بر قدرت راهبردی شرکت‌های خلاق و فناور بی‌افزاییم، در میز مذاکره با بیگانگان نیز از قدرت چانه‌زنی بیشتری برخوردار خواهیم بود. بخشی از مولفه‌های قدرت در خودکفایی و پیشرفت‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی خلاصه می‌شود و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند این خواسته را اجابت کنند.
محمدحسن آصفری

به گزارش سیتنا، محمدحسن آصفری، با اشاره به نقش کلیدی شرکت‌های خلاق و نوآور در خودکفایی صنعتی و تولیدی کشور گفت: مسئله مهمی که در مورد صنایع نرم و خلاق و شرکت‌های خلاق و نوآور وجود دارد، همخوانی آنها با روح شعارهای انقلاب است. یکی از اصلی‌ترین شعارهای انقلاب، در حوزه اقتصاد بحث خودکفایی بوده است. این شرکت‌ها و استارتاپ‌ها با نوآوری‌ها و بومی‌سازی‌های که انجام می‌دهند، دقیقاً به عنوان پیاده نظام خودکفایی عمل می‌کنند که این اهمیت آنها را دوچندان می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نکته کلیدی دیگر در این مقطع تاریخی این است که ما هر چه بتوانیم توان زیست‌بوم نوآوری و خلاقیت را افزایش دهیم و بر قدرت راهبردی شرکت‌های خلاق و فناور بی‌افزاییم، در میز مذاکره با بیگانگان نیز از قدرت چانه‌زنی بیشتری برخوردار خواهیم بود. بخشی از مولفه‌های قدرت در خودکفایی و پیشرفت‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی خلاصه می‌شود و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند این خواسته را اجابت کنند.

آصفری با اشاره به اهمیت راهبردی نامه مقام معظم رهبری به سران قوا برای حمایت بیشتر از شرکت‌های خلاق، افزود: شرکت‌های خلاق دانش‌بنیان، همچنین از این ظرفیت برخوردار هستند که از خروج ارز جلوگیری کنند و سدی بر سر راه مهاجرت نخبگان باشند. در کنار اینها باید خاصیت اشتغال‌زایی این مجموعه‌ها در اقتصادهای محلی را نیز مورد توجه قرار داد.

بخشی از مولفه‌های قدرت در خودکفایی و پیشرفت‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی خلاصه می‌شود و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند این خواسته را اجابت کنند.

نایب رییس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: بر این اساس بود که مجلس قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان را تصویب کرد، در این قانون همچنین سعی شد تا کلیه شرکت‌های خلاق و نوآور نیز زیر چتر حمایتی قرار گیرند. البته باید توجه داشت که در صورت تفویض اختیارات به مدیران شهری و استانی می‌توان انتظار داشت که سطح حمایت‌ها از شرکت‌های مستقر در دیگر شهرستان‌ها و مناطق محروم افزایش یابد. باید سازوکاری تعیین شود که در حین سنجش دقیق طرح‌های خلاق و دانش‌بنیان و صدور مجوز، بتوان حمایت‌های چابک‌تر و موثرتری از این شرکت‌ها در همه نقاط کشور به عمل آورد.

نماینده مردم اراک در ادامه ضمن تبیین انواع حمایت‌های موثر در این حوزه، بیان کرد: اعطای تهسیلات به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان واقعی در شهرستان‌های مختلف کشور که بر اساس داشته‌ها و منابع همان مناطق فعالیت می‌کنند، باید در سیاست‌گذاری‌های کلان مرتبط با این شرکت‌ها لحاظ شود. ما نیز در مجلس شورای اسلامی آمادگی مجدد خود را برای تخصیص هرگونه حمایت در بسترهای قانونی برای رشد و شکوفایی بیشتر اکوسیستم استارتاپی و خلاق کشور، اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-10-16 11:16

افزودن دیدگاه جدید