کد مطلب: 

273126

ابر دراک: فیلترینگ به سرویس‌ها و وبسایت‌ها آسیب زده است

استارتاپ‌ حوزه خدمات ابریِ «ابر دراک» گزارشی از وضعیت فعلی اینترنت کشور منتشر ساخته که نشان می‌دهد روش فیلترینگ مورد استفاده در ماه اخیر بر سایر سرویس‌ها و وبسایت‌ها تاثیر منفی گذاشته و دسترسی کاربران را با اختلال مواجه کرده است.
ابر دراک

به گزارش سیتنا، قطعی اینترنت بین‌الملل و فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی همچنان ادامه دارد و در همین حال حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به شرایط هفته های اخیر پیرامون محدودیت اینترنت و فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی به عنوان ابزار ارتباطی فعالان اقتصادی با طرف‌های تجاری و بروز مشکلات برای صاحبان کسب‌وکارها، از افزایش ۳۰ برابری استفاده از فیلترشکن ها در این مدت خبر داد.

استارتاپ‌ حوزه خدمات ابریِ «ابر دراک» از افزایش 30 درصدی بازدید از وبسایت‌های ابر دراک از خارج کشور نتیجه گرفته که این رقم به معنای افزایش استفاده از VPN در کشور است.

این شرکت گزارشی از وضعیت فعلی اینترنت کشور منتشر ساخته که نشان می‌دهد روش فیلترینگ مورد استفاده در ماه اخیر بر سایر سرویس‌ها و وبسایت‌ها تاثیر منفی گذاشته و دسترسی کاربران را با اختلال مواجه کرده است.

ابر دراک با پایش اختلال‌های اینترنت کشور در شهریور و مهر ماه گزارشی را منتشر ساخته است. این گزارش با استفاده از پردازش داده‌های فعالیت کاربران نهایی در اثر بازدید از وبسایت‌های فعال بر بستر شبکه توزیع محتوای ابر دراک تهیه شده و تصویری از الگوی مصرف کاربران و وضعیت اینترنت را ترسیم می‌کند. ابر دراک بازه زمانی 10 شهریور تا 17 مهرماه را مورد بررسی قرار داده و یک مهر ماه به عنوان روز آغاز اختلال‌ها در نظر گرفته شده است.

با وجود آنکه اینستاگرام و واتس‌اپ از چهارشنبه 30 شهریور ماه فیلتر شدند اما در گزارش ابر دراک عدم دسترسی به این دو پلتفرم از ساعت 12 روز جمعه یک مهر اعلام شده است؛ که تا 17 مهر پلتفرم اینستاگرام به صورت پراکنده در حدود 16 دقیقه و واتس‌اپ چهار دقیقه در دسترس بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-11 14:12

افزودن دیدگاه جدید