خدمات بهزیستی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند معرفی شدند
به گزارش سیتنا، سازمان بهزیستی کشور، نهادی دولتی است که مسئولیت تامین سلامت اجتماعی جامعه را به عهده دارد و اصلیترین دستگاه ارائه دهنده خدمات به نیازمندان در سراسر ایران است. بسیاری از گیرندگان خدمات بهزیستی به طور خاص نیازمند دریافت خدمات به صورت غیرحضوری و الکترونیکی هستند.
«پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی» با 10خدمت در حال حاضر بر روی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی www.my.gov.ir قرار دارد که متقاضیان به صورت یکپارچه و با یک بار احراز هویت میتوانند از آن بهرهمند شوند. برخی از پرکاربردترین خدمات پیشخوان بهزیستی عبارت است از:
فرزندخواندگی: درخواست فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند به طور دائم یا موقت، یکی از پرکاربردترین خدماتی است که به طور الکترونیکی در سراسر کشور و با مراجعه به نشانی http://adoption.behzisti.ir/ ارائه میشود.
خدمات مشاوره: ارائه خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره ای به طور مجازی در زمینه های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی، شغلی از طریق مراجعه به سامانه http://moshaver.behzisti.ir/ یکی دیگر از خدمات بهزیستی که با توجه به بالابودن هزینههای مشاوره به صورت رایگان از طرف بهزیستی ارائه میشود.
صدور، تمدید و ابطال پروانه: امکان صدور، تمدید و ابطال پروانه تاسیس موسسات غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی اعم از موسسات غیردولتی، انجمنها و خیریهها برای متقاضیان این امر فراهم شده است و با مراجعه به نشانی http://centers.behzisti.net/ امکانپذیر است.
پاسخگویی به شکایات مردمی: پاسخگویی به شکایات جامعه هدف بهزیستی و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع از دیگر خدمات الکترونیکی این دستگاه به شمار میرود که با مراجعه به نشانی https://zrm.mcls.gov.ir/ قابل مطالبه و پیگیری است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید