کد مطلب: 

273010

ثبت‌نام ۵.۵ میلیون متقاضی در سامانه مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش مسئولان وزارت راه و شهرسازی حدود پنج و نیم میلیون متقاضی در سامانه مسکن ثبت‌نام کرده و برای ۴۹۸ هزار نفر نیز به صورت غیر حضوری افتتاح حساب صورت گرفته است.
مسکن ملی

به گزارش سیتنا، عبدالجلال ایری در تشریح نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در این جلسه وزیر راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تهیه و ابلاغ برنامه تامین مسکن استان‌ها یکی از اقداماتی بود که به گفته مسئولان  وزارت راه برای اولین بار در راستای تولید مسکن انجام شده است. همچنین تدوین برنامه عملیاتی – اجرایی در اجرای مفاد قانون جهش تولید مسکن مبنی بر احداث چهارسالهچهار چهار میلیون واحد مسکونی با رویکرد برخورداری و تخصیص مشوق‌ها و یارانه به دهک‌های مختلف درآمدی و اصلاح و تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز تسهیل در اجرای طرح و نیز طراحی و ایجاد زیرساخت پالایش و نظارت بر پیشرفت پروژه‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت عنوان شد.

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش مسئولان وزارت راه حدود پنج و نیم میلیون متقاضی در سامانه مسکن ثبت نام کرده و برای ۴۹۸ هزار نفر نیز به صورت غیر حضوری افتتاح حساب صورت گرفته است. همچنین اطلاعات نزدیک به ۹۵ درصد متقاضیان پایش شده و تنها پنج درصد آن‌ها تعیین تکلیف نشدند که در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

ایری عنون کرد: در این جلسه همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در تامین زمین در راستای الحاق اراضی به محدوده موضوع ماده ۱۱ قانون جهش تولید مسکن در شهر‌ها و شهر‌های جدید ارائه شد. بر اساس گزارش مذکور تا کنون برای ساخت بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی تامین اراضی صورت گرفته است. در حوزه تسهیلات نیز تنها ۵.۵ درصد از سهم ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تخصیصی به بانک‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت شده که در این میان بانک مسکن بیشترین همکاری را داشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: گزارش‌های ارائه شده نشان دهنده تلاش بدنه وزارت راه و شهرسازی برای انجام تعهدات خودشان جهت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی است، اما متاسفانه انسجام کافی دیده نمی‌شود و همین موضوع نیز عاملی شده تا اقدامات انجام شده از برنامه تا حد زیادی عقب باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-08 15:14

افزودن دیدگاه جدید